girl

Mutluluk: 3 Keyifli An Deneyi

morning coffee

Gokce goklerden bildirmeyeli uzun zaman gecti farkindayim cunku Gokce evlenmek ve Londra’ya yerlesmekle mesguldu. Ama bu gunesli Londra sabahında uyandim ve evet dedim, sanirim yazmaya hazirim!🙂 Bu postun konusu bir mutluluk egzersizi uzerine.

Pozitif Psikolojinin onculerinden psikolog Martin Seligman 2005 yilinda bir deney yapti. Bu deneye gore bir grup insandan 1 hafta boyunca yatağa girmeden once o gun kendilerini mutlu hissettiren en az 3 seyi yazmalari istendi. Bir haftanin sonunda kontrol grubuna gore mutluluk seviyeleri ölçülebilir seviyede daha yüksekti ve bu etki en az 6 ay devam etti. Kendim de internette arastirince optimizm, sukur içinde olma gibi duygularin ruhsal ve fiziksel sagligi nasil olumlu etkileyebileceğine dair birçok deneyle karsilastim. Fakat Martin Seligman’in deneyi sanirim en unlusu ve daha once bunu “mutluluk islerinin uzmani” arkadasim Nurdan’dan duyduğum için bu basit egzersizi yapmaya karar verdim.

girlEsim Homy’e bahsedince o da katılmak istedi ve 1 mart tarihinde her aksam bizi gun içinde mutlu eden seyleri 1 ay boyunca yazmak için anlastik.

Acikcasi bir sure sonra yazma ritüelinin kendisi gunun en mutlu anlarindan birine donusmeye basladi. Cunku hem gun içindeki güzel anlara odaklanmak ve onlari tekrar yasamak, hem gun içinde neler yasadim neler oldu bunu gözden geçirmek, hem de sonrasinda Homy’le birbirimize okuyarak gunumuzu paylaşmak cok hoşuma gitti.

Suan 11. Günümdeyim. Deney bitince tekrar yazacagim. Ama 10 gunde bile gerçekten cok etkisi oldu. Mesela negatif olduğum bazi konularda fikirlerim degisti, daha yapici bir bakis kazandim. Ne gibi? Londra’yla ilgili bir onyargim vardi, burasi bana hep yağmur yağan, gunes görmeyen, karanlık ve gri bir yer gibi geliyordu yaz kis. Hergun günlüğüme beni mutlu eden seyleri yazarken elbette o gun gunes varsa onu da yazıyorum. Ve bilin bakalim ne oldu? Fark ettim ki tam 10 gundur hergun gunes var ve mavi gokyuzunun tadini cikarmisim… Yani Londra ile ilgili yanilmisim🙂

cakeBunun disinda beni neler mutlu eder, gunumu ne gibi islerle en cok geçirmekten hoslaniyorum, algim ilgim en cok nerde bunlari da fark etmemi sagladi. Mesela hergun mutlaka cok hoşuma giden bir yeme ve içme deneyimini yazmisim (bugünkü tatli cok güzeldi vs) yani yemek benim hayatimda önemli ve gerekli bir yer kaplıyor, beni mutlu ediyor! Bilimsel olarak kanitlandi🙂

Kisaca 10 gun önceye kadar daha mutlu muyum? Evet daha mutluyum ve daha fazla sukur içindeyim. Ve anda olma farkindaligim da artti. Mesela o an keyifli bir sey yasarken suan cok keyifli bunu aksam not etmeliyim diyorum, duygumun farkına variyorum.

Mutlusunuz ya da mutsuzsunuz fark etmez, lütfen bu deneyi yapin, etkisini göreceksiniz.

Gunesli Londra’dan sevgiler

This entry was published on 03/11/2015 at 5:28 pm. It’s filed under hayat and tagged , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

One thought on “Mutluluk: 3 Keyifli An Deneyi

  1. Kesinlikle deneyeceğim! Güneşli Londra’ya sevgiler..🙂

Leave a Reply

