Kantok'da Mango&Sticky Rice

Tayland Gezimden Notlar

Evet, yine Tayland’a gittim🙂 Ve yine detoks yaptim. Ve bu sefer Tayland’ti da gezdim, en luks otellerde kaldim, degisik restaurant ve kafeleri inceledim, kendimi farkli sağlıklı lezzetlere de actim. Iste bunlarin arasindan sizin icin sectiklerim:

Bangok Hilton Flow Restaurant Raw Spring Rolls

Bangok Hilton Flow Restaurant Raw Spring Rolls

1-Raw Spring Rolls: Yani glutensiz pirinc yufkasina sarili sebzeler. Tayland’ta heryerde deep fried spring rolls bulursunuz. Ama bunlari kizarmamis yani raw bulmak zor. O yuzden tavsiyem gittiginiz yerlerde spring roll’unuzu kizartilmadan oldugu gibi getirmelerini isteyin, kizarmisindan cok daha lezzetli. Nerde yenir? Bangok Hilton.

 

Phuket Kantok Restaurant'dan ananasli Pilav

Phuket Kantok Restaurant’dan ananasli Pilav

 

2-Pineapple Rice: Ananas icinde sunulan ananasli, kajulu pilav. Ben vejetaryen versiyonunu yedim ve unutulmaz bir lezzetti gercekten. Nerde yenir? Phuket’de Kantok Restaurant

 

Kantok'da Mango&Sticky Rice

Kantok’da Mango&Sticky Rice

3-Mango&Sticky Rice: Geleneksel bir Thai tatlisi olan sekerli pilav ve mango ancak guzel yapilirsa lezzetli oluyor. Cunku pilavin serbete bogulma riski var (Thai halki seker aski konusunda Hintliler ile yarisabilir). Nerde Yenir? Phuket Holiday Inn Charm Thai Restaurant

 

4-Tofu Scramble: Soyadan fermente edilerek elde edilen bir cesit vegan peynir olan soya yuksek protein icerir ve cok da lezzetlidir. Hele de tavada sebzelerle sotelenen tofu vardirki candir (Hindistan’da yasarken soya fasulyesine adanmis mutfagi olan bir restorana giderdik hep.. Hey gidi..) Nerde Yenir? Samui’de The Spa Radiant Restaurant

5-Kahve: Biliyorum pek Asya isi olmadi ama ilginctirki ictigim en iyi esspressolarin bir kismi Tayland’tan. Yaninda tabiki butik bitter cikolata ile. Nerde icilir? Bangok Hilton The Lantern Cafe&Chocolatier 

Hilton The Lantern'de kahve ve cikolata

Hilton The Lantern’de kahve ve cikolata

 

Ben tatlilari Homy beni fotograflarken

Ben tatlilari Homy beni fotograflarken

The Lantern Bangok

The Lantern Bangok

 

 

6-Ekolojik Otel: Daha once hic hem ekolojik hem de luks bir yerde kalmamistim, demekki mumkunmus. Otelimiz jungle’in icinde ve o kadar dogaldiki hayatimin ilk yesil yilanini ve siyah sincabini gordum🙂 Kesinlikle tavsiye ederim: Krabi’de Pakasai Resort 

Gordugum en guzel balkon Krabi'de

Gordugum en guzel balkon Krabi’de

Oda Manzarimiz Krabi

Oda Manzarimiz Krabi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7-Salata: Tayland mutfaginda salata kulturu maalesef pek yok. O yuzden tam salata krizini girmisken Phuket’te bu mekana rastlamak ve bin cesit arasindan salata secmek muhtesemdi. Phuket’e gidecekler burayi not edin. Patong’da Naughty Radish Salad Bar Station

Naughty Radish Salad Bar

Naughty Radish Salad Bar

Naughty Radish Salad bar Patong Beach'de

Naughty Radish Salad bar Patong Beach’de

Bangok’taki favori vejetaryen lokantalarinın güncellenmiş son versiyonu için bu ay Mutlu Mikrop’a yazdığım yazıya bakabilirsiniz. 

This entry was published on 05/22/2014 at 2:54 pm. It’s filed under Cafe&Restaurant, Tayland and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Leave a Reply

