Glutensiz Muzlu Haşhaşlı Vegan Muffin

banana muffin7

Şu sıralar glutensiz besleniyorum, bu yüzden bu harika gözüken ve aklıma düşen muzlu muffini denemenin tam zamanı dedim. Hem unsuz, hem rafine şekersiz, hem yumurtasız, hem sütsüz ama çok lezzetli. Sindirim sorunu ya da kilo problemi yaratmadan çay keyfi yapmak isteyenler için.

Gerekli Malzemeler (13 adet standart muffinlik)

1 cup (240gr) glutensiz un (ben kinoa kullandım. Onun dışında karabuğday, pirinç ya da badem unu da olabilir)

1,5 cup (3 orta büyüklükte) muz (ekstra iki adet muz da üstünü süslemek için)

1 cup badem sütü / soya sütü / pirinç sütü / hindistancevizi sütü vs

1 tatlı kaşığı kabartma tozu

2/3 cup (150gr) hindistancevizi yağı (yoksa fındık, ayçiçeği vs gibi yağlar da kullanabilirsiniz)

½ cup (120gr) organik agave şurubu (yoksa hurma suyu / pekmez de olur)

½ tatlı kaşığı tuz

1 paket vanilin / vanilya tanesi

¾ cup (180gr) Mavi haşhaş tohumu

banana muffin1

 
* Tozlar ve sıvılar ayrı ayrı işlenecek.

* Öncelikle herhangi bir şeyden un yapabilirsiniz. Ben kinoayı tercih ettim, hem yüksek protein, hem sade bir tadı var hem de glutensiz. Kinoayı herhangi bir blender/grinder’da çekerek toz haline getirin, işte un hazır.

* Hindistancevizi yağı kullanıyorsanız da, bu mevsimde donmuş durumda olacağı için, önce ben mari usulu eritmeniz ve sıvı hale getirmeniz gerekmekte.

* Ben hamuru blender’da yaptım. Eğer blender’iniz yoksa ezilmiş muzları bir kapta sıvılarla iyice karıştırıyorsunuz çatal yardımıyla, son olarak tozları ekliyorsunuz. Eğer blenderınız varsa muzları blenderda iyice ezdiktan sonra sıvıları ekleyip 30sn en düşük devirde karıştırın. Sonra da katıları ekleyip 15sn daha karıştırın. Haşhaşları ayrı bir kapta karışıma ekleyin. Karışımı kalıplara dökmeden önce yaklaşık 15-20dk dinlenmesi için bekletin.

* Muffin kalıplarınızı ağzına kadar doldurun. Üzerine süs olarak muz dilimleri, haşhaş tohumları, keten tohumu vs ekleyebilirsiniz. Önceden ısıtılmış fırında 180derecede 30dk pişirin.

* Biraz yumuşak olacak, nazikçe tutmak gerekiyor ama ben çok pişmemiş halini daha çok seviyorum.

* Haşhaşlar benim hoşuma giden ağızda kıtır kıtır bir patlama hissi yaratıyor. Bu hissi istemiyorsanız haşhaşsız yapın.

banana muffin5

 

 

 

This entry was published on 02/26/2014 at 5:40 pm and is filed under Yemek ve Tatlı Tarifler. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

One thought on “Glutensiz Muzlu Haşhaşlı Vegan Muffin

  1. Bloğunuzu şimdi bu tarif ile keşfettim. Keşke sizi daha önce tanıma fırsatım olsaymış. Çok güzel bir bloğa sahipsiniz. Neyse geç olsun güç olmasın. ✌Ben vegan değilim ama bu konuya etik açıdan ilgim alakam arttıkça bilgilenmeye başladım. Daha sadece bilgilenme aşamasındayım, genelde ingilizce kaynakları takip ediyorum ama böyle Türkçe kaynaklar da bulduğumda çok mutlu olurum. Keşke artsa. Bir sürü yemek bloğu var ama kaçı vegan ya da vejetaryen versiyonunu gösteriyor? Mesela takip ettiğim yabancı youtuberlar/instagrammerlar/bloggerlar kendileri vegan ya da vejetaryen olmamasına rağmen vegan/vejetaryen /ya da gluten free alternatifleri de paylaşıyorlar. Umarım Türkçe kaynakların da artması dileğiyle. 😊

Leave a Reply

