Annemle Tayland’ta Detoks part 2

hindistancevizi ve buğday çimi suyuDetoks mu yapıyoruz yoksa hep mi böyle besleniyorduk belli değil. Hiç acıkmıyoruz. Bazen restoranda yanımda dürümleri götürenlere şaşkınlıkla bakıyorum, biz nasıl yiyorduk o kadar çok yemek? Börekler, çörekler, üstüne çaylar, tatlılar. Uzak bir rüya gibi. Ama yine de iyi ki yemek icat edilmiş diyorum, insanoğlu gerçekten çok lezzetli tat kombinasyonları yapabiliyor malum🙂 Ama detoksta anlıyorsunuz ki 1 bardak sebze suyuyla doyulabilir, size yeter, beden mutlu.

Annemde de ben de psişik yetenekler arttı. Orucun bir etkisi de enerjinizi açması, bağlantınızı ve farkındalığınızı yükseltmesi. Sabah uyanınca mutlaka bir rüya anlatma seansımız var çünkü çok güçlü ve anlamlı rüyalar görüyoruz.

Dün buranın en canlı şehir merkezi olan Chaweng’e gittik, insan doğala alışınca…  Kalabalık, sentetik binalar, arabalar vs pek fazla dayanamayıp kendimizi kumsalımıza ve palmiye ağaçlarının kollarına geri attık. Çılgınca bir tropik fırtına ve yağmur bastırdı. Chaweng’deyken bir spa’da foot scrub denen ilginç bir şey yaptırdım. Ayak altınıza bir takım sıvılar dökülüyor ve pamukla kaplanıyor, sonra onlar soyulup tabanınız bir aletle sürtülüyor. Voila! Tüm ölü deri gidiyor ve gerçekten de yumuşacık bebek ayaklarına sahip oluyorsunuz.

Şehir minibüsünde yağmurzedeler

 

Hergün yoga ve Thai masajımıza devam ediyoruz. Annemin diz ve kalça ağrıları tamamen geçti, dün sahilde sorunsuz çok uzun bir yürüyüş sonucunda da resmi olarak iyileştiğini anladık. Ben de akşamları ona reiki ve psişik okuma seansları yapıyorum. Dört bir yandan saldırıyoruz yani🙂

İlk kolemayı (lağman) yaptık. Kahve ve sirke sulu kovalarımızı tavana astık, bize verdikleri aparatlarla kendi kendimize kolayca uyguladık. Ne kadar garip şeyler çıktığını anlatamam! Annem de ben de iyi ki yaptık dedik, sonrasında çok hafif ve iyi hissettik. O kadarki önümüzdeki günler için bir de kolonhidro terapi (uzman kişinin yaptığı profesyonel kalınbağırsak temizliği) randevusu aldık.

Burada arkadaşlar ediniyoruz, dünyanın her yerinden birçok meslekten insanlar var. Hatta İsviçre’de yaşayan genç bir türk kızıyla bile karşılaştık. İlk detoksu, çok mutluydu, neden bunu daha önce keşfetmedim diyordu. Eh, kulübe hoş geldin🙂 Genelde yılda bir kez düzenli geliyor insanlar.

samui sahili

Şuan bu satırları yazarken restoranın üst katındayım. Sol tarafımda bir grup insan “adsız narkotikler” toplantısı yapıyor ve kendi uyuşturucu hikayelerini anlatıyor, önümde annem başını örtmüş ölmüşlerin ruhuna kuran okuyor, dua ediyor. Gökyüzü gri ve palmiyeler rüzgarda huzurlu bir ses çıkartarak sallanıyor. Uzaklarda akan bir suyun sesi geliyor kulağıma. Havada içtiğim liver flush’tan yükselen sarımsak kokusu var hafif. İyileşme hangi dilde, ne şekilde olursa olsun mümkün ve arayanlar için burada duruyor.

Kapanış cümlem yanımdaki NA toplantısındaki bir adamdan “insanlardan korkmuyorum, sadece kendimden korkuyorum. Ama bana destek olan arkadaşlarım olduğu için kendimi çok şanslı hissediyorum”.

 

This entry was published on 07/19/2013 at 5:06 am and is filed under Detoks, hayat, Sağlık, Tayland. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

2 thoughts on “Annemle Tayland’ta Detoks part 2

  1. Sena on said:

    Merhaba Gökçe,
    Seni heyecanla takip ediyorum. Takdir ve tebriklerimi de sevgiyle sana iletiyorum. Henüz hiç detoks yapmamış biri olarak bu satırları sana yazıyorum ve önerilerini bekliyorum. Nasıl başlamalıyım ? Kaç gün yapmalıyım ? Sıvı detoksu mu tercih etmeliyim ? Ayrıca Lavmanı evde ben de kendi başıma yapabilir miyim ?
    Çok teşekkür ederim şimdiden,
    Sevgiler,
    Sena

    • Merhaba Sena, övgülerin icim teşekkür ederim, cok naziksin:) blogta detoks segmesi altındaki yazıları okursan birçok bilgi bulacaksın yeni başlayacaklar için. Kolema evde kendin enema kiti ile yapabilirsin evet. Uzun donemli yapacaksan yani 1-2 günden fazla önce bir merkezde uzman kişilerle yapmani öneririm..
      Sevgiler,

Leave a Reply

