10 adımda Smoothie yapmanın incelikleri

cilekli muzlu smoothie

cilekli muzlu smoothie

Bir keresinde rüyamda ilkokul öğretmenim sınıftakilere ‘herkes yarina en sevdiği esyasini getirsin’ diye odev veriyordu. Ben de Blendtec marka blenderimi getiriyordum.. Mesaji aldiniz heralde🙂 Ve blender sayesinde sabahlarimin vaz geçilmez baslangici, doyurucu saglik deposu Smoothie ile tanistim. Smoothie’nin meyve-sebze suyundan farkı ne derseniz, bence daha lezzetli, yaratıcılığa açık ve lifli olması sebebiyle daha doyurucu olması derim. Smoothie paketlenmiş, pratik, hızlı, sindirimi kolaylaştırılmış bir besin kokteyli gibidir. Hiçbirimiz önümüze bir tabak cig sossuz karalahana ve çilek konsa sade olarak yemek istemeyiz ama smoothie olunca ne de lezzetli bilseniz. Ozellikle sabahları aç karnına ılık suyla yapılan ve içilen smoothie vücudu ısıtır, metabolizmayı çalıştırır, boşaltıma yardımcı olur ve sizi öğleye kadar tok tutar.

Ama bu iş sandığınız gibi elinize ne geçerse blenderin içine atmakla olmuyor, lezzetli smoothie yapmanın da sırları varmış, sizin için 10 tanesini derledim.

1-Blender’da birseyleri karıştıracaksanız, unutmayın, en sulular ve sıvılar en alta, en sertler en üste.

2-Sebze kullanıyorsanız mesela ıspanak, pazı, karalahana, kırmızı lahana, pancar, buğday çimi vs bunu tatlandırmak için çilek, elma, orman meyveleri, kivi, armut, salatalik, limon da kullanın (lezzet olarak en çok yakışanlar) ve yeşilin ölçüsü meyvenin ölçüsünden çok olmasın, yoksa tatsız oluyor. Bugday cimini cok uzunsa once kucuk parçalara bolun ve karisima en son atin.

3-Muz en çok meyvelerle iyi gidiyor ve de kakaoyla. Yeşilliğe pek yakışmıyor.

ispanakli smoothie

ispanakli smoothie

4-Zencefil, cayenne pepper gibi acı ve güçlü tatları da azıcık eklerseniz hoş bir tat dengesi olur. Ozellikle yeşil sebze olcusu cok smoothielerde bir tutam tuz biraz limon suyu inanilmaz bir etki yaratabiliyor.

5-Smoothienizin daha da doyurucu ve daha yüksek proteinli olması için içine badem, kaju, keten tohumu, spirulina, yeşil toz vs katabilirsiniz. Once sivilari koyun bunlari en sona ekleyin.

6-Güzel renk için neleri karıştırdığıniza bakın, mesela güzel bir pembe için küçük bir parça pancar atabilirsiniz ya da rengi açmak için elma.

7-Smoothienin içine mutlaka su, badem sutu ya da elma suyu gibi sivilar da ekleyin, sadece sebze meyve olmasın, sulu olunca içimi daha kolay olur ve blenderi daha az yormuş olursunuz.

8-Maydanoz, dereotu, fesleğen, nane, pirasa gibi aromatik tatları baskılamasın diye az miktarda kullanın hatta mümkünse hic kullanmayin.

9-Krema kivami için muz ya da avokado kullanin.

10-Tatlandirmak için agave, stevia ya da hurma ekleyebilirsiniz. Hatta ben hurmalari suda bekletip bir cesit surup yaratip onu kullaniyorum bazen.

Nasil TV’deki cesitli smoothie tariflerim icin buraya tiklayin. 

Kakaolu Smoothie tarifim icin buraya tiklayin.

pancarli smoothie

pancarli smoothie

 

This entry was published on 04/17/2013 at 12:19 pm. It’s filed under Detoks, Raw Food, Sağlık and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

18 thoughts on “10 adımda Smoothie yapmanın incelikleri

  1. Cok ama cok begendim bende de vitamix var.
    Ben james russel dan kurs aliyorum mutlaka duymussundur ve tavsiye ederim. blogunu gec kesfettigim icin uzuldum, okumak cok zevkli

  2. Tarık on said:

    Merhaba
    Bende blendtec blender alıp hayalimdeki smoothie ler için ilk adımı attım,verdiğiniz ipuçları çok kıymetli,sizden daha fazla tarif bekliyorum,saygılarımla.

  3. Derya on said:

    Merhaba Gökçe Hanım, size bir sorum var, neden Blendtec ‘i seçtiniz? Ben de kararsız kaldım, Blendtec ve Hurom Slow Juicer arasında…

    • Merhaba Derya hanım, hurom’un blenderi var mı bilmiyordum. Benim seçeneklerim blender olarak blendtec ve vitamixti. İkisi de alanının en iyisi ve cok kaliteli. Ama blendtec daha hesaplı. O yüzden onu sectim.

      • Derya on said:

        Hurom’un blenderi yok, doğru biliyorsunuz, size asıl anlatmak istediğim katı meyva sıkacağı mı blender mıydı aslında, yanlış ifade etmişim. Evde kendi kendime sıvı detoks yapıyorum, ayda 4,5 veya 7 gün. Bu günlerde klasik katı meyva sıkacağım burnumdan getiriyor… Siz detoks konusunda bilgi sahibi olduğunuz için bilirsiniz, bu günlerde min yorgunluk max klorofil almak gerekiyor, ben tam tersini yaşıyorum. Siz tecrübelerinize dayanarak Hangisini önerirsiniz? ( kullanım kolaylığı açısından )
        ilginiz için çok teşekkür ederim.

      • Ben blender insaniyim:) onu hergün herseye kullanıyorum.
        Yani detoks acısından farklar var. Smoothie detoksu yapabilirsiniz mesela ama juice detokstan farklı olur. Juice detoks lif içermediği icin daha guclu yan etkisi de tabi daha ağır bir detoks turu. Smoothie detoksta lif var yani sindirim sistemi tamamen askıda degil. Juice detoksun bir tık altı. Yan etkisi daha hafif. Nasıl bir sonuc ve süreç istiyorsanız siz karar vereceksiniz.
        Ben bazen juice bazen smoothie detoks yapıyorum ne kadarını kaldırabilirim durumuna gore.
        Ama onun disında blender sadece smoothie degil pure, tatlı, pate, sos vs herseye kullanılıyor. Kaliteli bir tane alıp elinizin altında bulundurmanızı tavsiye ederim!

  4. Derya on said:

    Anladım Gökçe Hanım. Peki bahsettiğiniz bu sıvı detoksun yan etkileri neler? Ben genelde yorgun oluyorum, çok su içmek ve ayakta kalmaktan diye düşünmüştüm.

    • Eğer daha once detoks ile ilgili profesyonel bilgi ya da yardım almadıysanız tavsiye ederim. İncelikli bir süreç, bilinmesi gerekenler var. Burada anlatması sonuçta uzun sürer.. Daniel Reid’in Detoks adlı kitabını okuyabilirsiniz ya da The LifeCo web sitesine bakabilirsiniz. Gerekirse oradaki seminerlere ve programlara katilin. Ya da kendiniz yapmak istiyorsanız da iyice araştırın.. Burada birkaç satırda anlatabileceğim gibi bir konu degil cunku.. Detoksun birçok çeşiti var her çeşit icin dikkat edilmesi gereken süreçler, besinler var.. Sizin Saglik durumunuz, psikolojiniz ve süreci nasıl geçirdiğiniz var, ne kadar sure yapıyorsunuz vs birçok değişken var yani..
      Ama genel olarak detoks sırasında yorgunluk normaldir cunku toksinler atılmadan once vücuda yayılır.

  5. Ben sizi cok iyi anladım🙂 İstanbul’da bile durum cok parlak degil hatta londra’da bile🙂 farklılık her zaman yadsinir. Siz devam edin!
    Isterseniz bana özelden yazın gokceacar@gmail.com
    Daniel reid kitabı bilgilenmek icin iyi bir başlangıç olur tavsiye ederim.

  6. Merhabalar,

    Tariflerinizi ve paylaşımlarınızı zevkle okudum. Deneyimlerinizin hepsi birer emek. Çok teşekkürler. Biz Kuvings Türkiye Dİstribütörü olarak Kuvings B6000W modelinin Türkiye distribütörüyüz. Meyve-Sebze Suyu, Smoothie, dondurma ve bebek maması hazırlamak için dünyanın en iyi ürünü olduğundan emin olabilirsiniz. Tüm markalarla yapılan karşılaştırmaları youtube üzerinden takip edebilirsiniz. Kuvings B6000W’i daha yakından tanımak için http://www.kuvingsturkiye.com sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
    Tekrar teşekkürler.

  7. Nazlı on said:

    Hangi marka blendar kullanıyorsunuz

  8. Kübra on said:

    Bir konuyu danışmak istiyorum. İşte, öğleden sonra ara öğün olması için, sabahtan smoothie hazırlayıp içene kadar buzdolabında bekletmek doğru mudur?

    • Tabiki bazi vitaminler kaybolabilir ve tadı da belki ne koyduğunuza göre değişebilir ama yine de bence kurabiye yemekten iyidir🙂 o yuzden neden olmasin sonuçta lif, su, mineraller, enzim dolu birşeyler yemek digerlerinden daha guzel bir alternatif.

Leave a Reply

