Kırık Kalpleri İyileştiren Çikolatalı Kahveli Pasta

 

raw çikolatalı pastaa

Kalbim kırıldı. Öyle kırıldı ki, herkes gibi ben de umutsuzluğa kapıldım, yorganın altına saklanmak ve çıkmamak istedim, mutlu insanları görünce hüzünlendim. Bir parçam daha koptu ve geride kaldı. Ama duramıyoruz ki, ilerliyoruz, ne ay ne güneş ne de rüzgar sizi beklemiyor, devam ediyor.

Üzgünlük denizde boğulurken hatta, bir arkadaşım “biz böyle durumlarda kendimizi içkiye verip unuturuz, sen içmiyorsun da, ne şanssızsın” demişti. Ben de “benim çikolatam var” demiştim.

Yasımı tuttuktan sonra bırakma zamanının geldiğini hissettim ve kalbime iyi gelecek, onu onaracak, beni sevecek bir pasta yapmaya karar verdim. Sonra da dedim ki, yalnız değilim🙂

Bu yüzden bu tarif tüm kırılanlara, terk edilenlere, istemese de bırakıp gidenlere, çok sevebilenlere, yorganın altında saklananlara ve yeniden başlayanlara gelsinnn!! ♥♥

Not: Lütfen bu pastayı yaparken mumlar yakın, ve arka planda Adele-Skyfall çalsın. Lana Del Rey-Ride da iyi gidiyor. Ve bu pastanın en önemli özelliği hazırlayınca sevdiğiniz, size zor zamanınızda destek olan bir dostunuzla yemeniz, onun ve kendi varlığınızı kutlamanızdır. Bu bir şükran ritüelidir.

Yemekten en çok zevk aldığım şeyleri biraya getirdim, siz kendi pastanızı buna göre de şekillendirebilirsiniz. Tarif 8 kişiliktir.

raw çikolatalı pastaTaban:

1 cup çiğ badem

¼ cup agave

1 tatlı kaşığı bitter kakao tozu

1 tatlı kaşığı çekilmiş kakule tozu

1 avuç yaban mersini kurusu

1 tutam himalaya tuzu

Birkaç damla limon

Önce blenderda bademleri parçalı hale getir, karışıma agave, kakule, kakao, tuz ekleyin. Yine blend edin, ortaya çıkan hamuru bir kaseye alın, yaban mersini ve limon damlasını ekleyerek elle yoğurup iyice karıştıin. Hamuru kelepçeli kalıbın dibine ellerinizle iyice yayın. Üstünü streçleyip buzdolabına koyun.

Dolgu:

1/2 cup hindistancevizi sütü

1 cup kakao tozu

3 küçük boy muz

4 tatlı kaşığı türk kahvesi

1/2 cup agave

1 çay kaşığı soya lesitini

Herşeyi blendera atın karıştırın. Bu arada azıcık bir kaynar suda soya lesitini iyice eritin, karışıma ekleyin. Lesitin kıvam almasını sağlayacak, bulamazsanız muz miktarını da artırarak kıvam yakalayabilirsiniz. Ya da badem ekleyebilirsiniz. Sıvı karışımı kelepçeli kalıptaki tabanın üstüne dökün. Buzdolabında 1 gece ya da buzlukta birkaç saat kalması gerekiyor.

Üzerini de istediğiniz gibi süsleyin.

This entry was published on 04/16/2013 at 11:08 am and is filed under Çikolata, Raw Food, Yemek ve Tatlı Tarifler. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

One thought on “Kırık Kalpleri İyileştiren Çikolatalı Kahveli Pasta

  1. mary ism on said:

    keşke düzeltse ;))
    Date: Tue, 16 Apr 2013 11:08:46 +0000
    To: marry-77@hotmail.com

Leave a Reply

