Besin Kombinasyonu: Zayıflamanın Pratik Yolu

Geçen gün bir arkadaşımla sohbet ediyoruz, zayıflamak istiyor, sağlıklı beslenmek istiyor ama etinden sütünden de vazgeçmek istemiyor. Diyetle, hesapla da uğraşmak istemiyor… Pratik bir öneri istedi, ben de zayıflamanın püf noktasını söyledim: kolay sindirim.

“Sindirim yükünüz ne kadar azsa o kadar kolay kilo verirsiniz”

Ne demek bu?

ImageHer yemek yediğinizde vücutta hummalı bir çalışma başlar, daha yemeği düşünürken beynin salgıladığı kimyasallarla başlayan bu süreç, günler sonra gerçekleşen boşaltıma kadar neredeyse tüm organları yoran, çalıştıran bir süreçtir.

Mesela et yediğinizde kompleks bir protein yapısına sahip olduğu için vücudun onu besine dönüştürmek için harcadığı enerji bir elmanınkinden fazladır. Yani vücudun limitli enerjisini siz, kanserli hücrenizi tedavi etmek, mikropları öldürmek, hücreleri detoksa sokmak yerine sindirime harcarsınız. Sağlıklı kilo vermek (protein diyetleri gibi kısa vadeli, yan etkili diyetleri kast etmiyorum) ancak ve ancak temiz ve sağlıklı bir vücutla mümkün.

İşte besin kombinasyonu bu noktada devreye giriyor.

Mide vücudun en asidik organıdır ve PH seviyesi 1,5-6 arasında değişir. Yediğiniz yiyeceğe göre mide asit seviyesini ve enzim türünü ayarlar ve parçalar. Özellikle nişastalı gıdalar ağızda parçalanmaya başlar, çiğnemek önemli yani.

Her yiyecek grubu için mide PH’ı farklıdır. Mesela hayvan proteini yerseniz çok asidik bir mide lazım, ama yanına tahıl, pirinç, patates yerseniz daha az asidik bir ortam lazım. Ve farklı enzim türleri.

ImageDiyelim köfte ekmek yiyorsunuz, yanına da içecek bir şey.

Köfte için çok asidik olmalı mide, ama ekmek işi bozuyor hatta sıvı asiditeyi iyice çözeltiyor böylece et sindirilmeden saatlerce midenizde kalıyor, çürüyor, fermente oluyor.

Aynı şekilde misafirliğe gittiniz, hapur hupur her şeyi yediniz üstüne ev sahibi meyve getirdi.

Karpuz yarım saatte sindirilir, kırmızı et 4 saatte. Ve midede ilk gelen sindirilme önceliğini kapar. Yani mideniz eti saatlerce sindirmeye çalışırken karpuzcuk boynu bükük bekler, fermente olur, alkol olur, şeker olur, yol, su olarak size geri döner.

Beraber mutlu olan besin grupları:

Hayvan proteini (et, tavuk, balık, süt, yumurta, yoğurt, peynir, tereyağ) -bitkisel protein (baklagil, yemiş)-sebze

Nişastalı Karbonhidrat (tahıl, ekmek, un, makarna, pirinç, patates)-sebze

Meyve hep tek başına ve aç karnına (tatlı da öyle)

Yani sebze çiğ ya da pişmiş her şeyle gider.

Örn: et&salata, pilav&sebze yemeği, kuru fasulye&salata

Reflü, gaz, şişkinlikten kurtulmak, hafiflemek, kilo vermek isteyenler:

  • Yemekle beraber, öncesinde 15dk, sonrasında 1 saat asla sıvı almayın.
  • Besin kombinasyonu yapın. Kısaca hayvan proteini ve nişastayı karıştırmayın.
  • Sofradaki yemek çeşitliliğini azaltın, sadeleşin.
  • Meyve ve tatlıyı tek başına, aç karnına yiyin.

Afiyet olsun!

This entry was published on 03/04/2013 at 9:47 pm and is filed under Detoks, Raw Food, Sağlık. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

2 thoughts on “Besin Kombinasyonu: Zayıflamanın Pratik Yolu

  1. Gökşen on said:

    Baklagil de sebze sayılmıyor mu acaba? Sonuçta sebzenin su içermeyen formu. Bu bakış açısına göre kurufasulye-pilav doğru bir tercih olabilir mi?

    • Baklagil de sebze tabi ama protein olduğu icin sindirimi brokoliye gore daha zor. Kuru fasulye-pilav mükemmel degil ama kesinlikle doner-pilavdan cok daha iyi:)))

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: