En pratik ve sağlıklı tatlı

Geçenlerde PaşaSofram blogundan eğlenceli bir teklif geldi. Benim raw vegan cheescake tarifimi görerek, yeni başlattığı çocuklar için “Yumurtasız Sütsüz” lezzetler etkinliğine bir tarifle katılmamı istedi. Ben yoğunluktan yazamadım ve etkinlik tarihini de kaçırdım. Ama o zamandan beri aklımın bir köşesinde çocukların bayılacağı, annelerin kolayca hazırlayacağı, pratik ama bir o kadar da besleyici hangi tarifim olabilir sorusu aklımda dönüyordu. Brownie mi, puding mi, enerji topları mı filan derken seçmekte zorlandım.

 raw çikolata pudingAma evren seçimi benim adıma yaptı sağolsun:) Canım bugün tatlı çekti, ve seyahat halinde olduğum için çoğu  ekipman ve yiyeceklerim yanımda değil. Mutfağa girdim ve neler var diye baktım. Ve işte aklıma bu tarif geldi! Öyle kolay ve o kadar besleyici ki, üstelik tadı da her zamanki gibi şahane.

Tarifim tek kaselik, siz ona göre çoğaltırsınız,

 Malzemeler:

2 orta boy muz

1 yemek kaşığı bitter kakao tozu

1 avuç çiğ badem

1 tatlı kaşığı hindistancevizi yağı

2 yemek kaşığı agave şurubu 

Yapılışı:

Bademleri 1-2 saat suda bekletin. Suyunu süzüp blender’a atın. Muz parçaları, hindistancevizi yağı, agave şurubunu da blender’a atarak, pürüzsüz hale gelene dek makineyi çalıştırın. Kakao tozunu her şey iyice karıştıktan sonra ekleyip tekrar yüksek devirde çalıştırın. Ortaya çıkan yoğun pudingi bir kaseye dökerek afiyetle yiyebilirsiniz. Hazırlama süresi: 10dk

 muzAgave yoksa hurma kullanabilirsiniz, tatlılık seviyesini istediğiniz gibi ayarlayın. Hindistancevizi yağı hoş bir katılık verir, eğer yoksa onsuz da yapabilirsiniz sorun değil. Kakao raw (çiğ) ise muhteşem olur, lezzeti ve faydaları da artar! Tatlı buzdolabında birkaç saat beklerse daha kıvamlı ve lezzetli olur (ama ben bekleyemedim hemen yedim🙂 )

 Faydası:

Bir kere buna hayır diyecek çocuk olduğunu sanmıyorum! İçindeki muz ve kakao harika magnezyum ve lif kaynağı, yani mutsuzsanız, baş ya da regl ağrınız varsa bu tatlı bunu hafifletebilir. Badem sütten kat ve kat daha fazla kalsiyum kaynağıdır, hindistancevizi ise kilo aldırmayan en sağlıklı iyi yağ kaynaklarından biri ve vitamin deposu. Agave de tat verir ama kan şekerini oynatmaz. Daha ne olsun?🙂

 

 

This entry was published on 02/03/2013 at 1:35 pm and is filed under Çikolata, Raw Food, Yemek ve Tatlı Tarifler. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

4 thoughts on “En pratik ve sağlıklı tatlı

  1. tarifiniz yayinda cok tsk.ederim ellerinize saglik

  2. tarifiniz cok begenildi ama sorusu olan var yardimci olurmusunuz ,agave şurubu Türkiyede nerede satilir ??

    • Merhaba, agaveyi The LifeCo Online Shop’tan alabilirler ya da Besikas Kirk Ambar gibi çeşitli büyük aktarlarda da satılıyor. Hindistancevizi yağı da aynı sekilde. Yani aslında artık birçok yerde bulmak mümkün.
      Sevgiler,

Leave a Reply

