Raw Food Şef Çisem’den Çiğ Beslenme Deneyimi

raw food şef Çisem ÇakırHani şu bahsedip durduğum, fotoğraflar çekip tattığım Gardens Of Babylon’un Raw Food Restoranın Şefi Çisem (Çakır, 24). Kendisi Amerika’da Hippocrates Institute ve Matthew Kenny Academy’de yaklaşık 3-4 ay raw food, detoks ve alkali beslenme üzerine eğitimler almış. Çıtı pıtı, zarif, sakin, güzel ve canlı bir genç kız kendisi. “Çiğ beslenirsen bak böyle olursun”un güzel bir kanıtı🙂

Biz tabiî ki ortak çok nokta olunca, aramıza merkezin detoks uzmanı Sezyar’ı da alarak saatlerce konuştuk. Ama burada yerim sınırlı. Size raw food nedir gibi bir wikipedia yazısı da yazmak istemedim. Merak eden benim bu postumu okuyabilir. Daha çok Çizem’in kişisel deneyimini merak ettim ve bu değişim hikayesini sizinle de paylaşmak istedim. Belli mi olur? Belki size de ilham olur.

raw banana bread

raw dolma
Nasıl başladın bu raw food ve detoks işlerine?

Ben aslında Londra’da endustriyel tasarım okudum ama çalışmaya başlayınca istediğim şeyin bu olmadığını anladım. Ne yapsam diye düşünürken burada otelde bir çiftle tanıştım. Detoksu ilk defa o zaman onlardan duydum. Sonra kızları bana birkaç belgesel gönderdi, onları seyrettim. “Eating” ve “Healing for Cancer” beni çok etkiledi, gerçekleri görmemi sağladı.. Detoks nedir araştırmaya başladım. İnsanların hikayelerini okudukça daha da çok etkilendim. Çünkü kansere çözüm varmış aslında. %50 beslenmeyle çözülebilecek bir sorunmuş bu.

Bunun üzerine Amerika’da 2 farklı kursa başvurdum. 1 ay raw food üzerine gurme bir eğitim aldım. Orda yaptığım şeyleri yedim, 1 ay %100 çiğ beslendim yani. Sonra 9 hafta Hippocrates’te eğitimim sırasında yine çiğ beslendim. Tamamen vegan oldum ilk defa. O zamana kadar çok normal beslenme tarzım vardı. Peynir hastasıydım, çok fazla et tüketirdim.

kajudan yapılma peynirler

Özledin mi peki hayvansal ürünleri?

Peyniri özledim bir tek. Arada sırada keçi peyniri yiyorum zaten şuan. Ama et, tavuk, süt aklıma bile gelmedi.

Sağlık sorunun var mıydı?

Vardı. Gözümde sürekli akseden bir arpacık vardı. O asla geçmiyordu. Mantar problemim vardı bir suru ilaç kullandım, yine tekrar ediyordu. Bunlar zaten aslında ilaçla geçmeyen bağışıklıkla ve vücutta olan mikroplarla alakalı hastalıklar. Ve çok yoğun sivilcelerim vardı.

Raw Makarna

Vegan olmak ve raw food beslenmek sende nasıl bir değişim yarattı?

İnanılmaz! Mesela mantarım ve arpacığım bir daha gelmemek üzere gitti. Uyumayı çok severdim ama uyku düzenim değişti. 5 saat uykuyla durabilir oldum. İnanılmaz bir enerji geldi. Hiç spor yapmayan, kolay yorulan bir insandım. Spor aşkıyla yanar oldum. Hareket etmem lazım diye dolaşmaya başladım. Sivilcelerimin çoğu, sırtımdakilerin hepsi geçti.

Psikolojik etkisi oldu mu?

Psikolojik olarak da mesela öfke kontrolü yapamayan bir insandım. Baya sakinleştim. Kendim bile şaşırıyorum. Orda öfkeyi karaciğerin kirlenmesiyle bağdaştırıyorlar. Gerçekten de karaciğer detoksu yaptıktan sonra baya baya değiştim. Karaciğer detoksu da şöyle: 4 gün sadece sarımsak ve elma yiyorsunuz ve sıvı tüketiyorsunuz. Son 2 gece zeytinyağı içiyorsunuz. 5. gün sabahımda da kolon hidroterapi yaptırıyorsunuz. Ve safra kesesi taşları dökülüyor. Karaciğer ciddi anlamda yenileniyor ve iyileşiyor. Arkadaş çevrem “anksiyete sorunun vardı, sana noldu? çok sakinsin” diyorlar şimdi.

Türkiye’ye dönünce bir kültür şoku yaşadın mı?

Evet! Kimsenin hiçbir şeyden haberi yok! Ama etrafımdakileri bilgilendirmeye çalışıyorum Çevremdekiler çok etkilendi. Hayatlarına bir yeşil içecek katmaya çalışıyorlar ya da sebzeyi artırmaya, şekeri kesmeye vs.

Raw lazanya
photo (9)
Ben raw food deyince “off salata mı? Hayatta yemem tatsız tuzsuz şeyi” gibi tepkilerle karşılaştım. Senin de başına geldi mi? Yani normalde biftek yiyen adama “hadi salata yiyeceksin şimdi” deyince tepki veriyor. Çünkü salata algımız salatalık domates maruldan ibaret. Burada fikrini değiştirenler oldu mu?

Raw Food mutfağındaki salatalar çok zengin ve çeşitli. İçinde tohumlar, filizler bazen krakerler de oluyor. Herkes önce bir endişeleniyor ama sonra çok beğeniyorlar, insanların salata algıları değişiyor.

Bir de Türkler çok etçil hakikaten. 90 sene öncesine kadar daha çok baklagil yerdi atalarımız. Et çok lüks bir şeydi. Biz aslında ot oburluğa yakınız. Ağız yapımız parçalamaktan çok geviş getirmeye uygun mesela. Bağırsaklarımız otçullar gibi uzun, etçillerinki gibi kısa değil. Bu yüzden et vücudumuzda çürüyor. Etçillerin tükürüğü gibi asidik değil tükürüğümüz. Yani illa yiyeceksiniz çok az tüketmeniz lazım. Suan %50-%70 arası hayvansal protein tüketiliyor Türkiye’de. Normalde bu oran %10-20 olması lazım.

Beslenmede nelere dikkat ediyorsun?

Şuan %80 raw food besleniyorum. Organik yemek çok önemli. Hayvansal protein neredeyse hiç tüketmiyorum. Yiyeceklerdeki kimyasallar kanımıza karışıyor. Bu her şey için geçerli. Ben yüzüme sürdüğüm sabuna kadar dikkat ediyorum. Çünkü deri %70 emiyor. Mutlaka sebze ağırlıklı besleniyorum. Baklagilleri filizlendirip yiyorum. Mercimek, nohut, maş fasulyesi filizi evde mutlaka var.

Filizlerin önemi ne?

Filiz önemli çünkü tohumu suya koyarsanız o canlanır ve siz sebzeden çok daha fazla besin değeri olan bir şey yersiniz. Siz onu yerken o hala yaşıyor. Ayrıca çok miktarda klorofil içerirler, o da oksijen sağlar.

raw pizza

Yeşil Detoks İçeceği
Ne gibi alternatifler kullanıyorsun mutfakta?

Şeker yerine Agave ve stevia. Ekmek ve un yerine de kendi keten tohumlu krakerlerimi yapıyorum. Keten tohumu ve ayçiçeği çekirdeğini çekip un yapıyorum.

Buradaki raw food programı nasıl?

Ağırlıklı olarak salatalar, buğday çimi suyu ve filizlerden oluşuyor. Bunlara öğle yemeklerinde raw ravioli, dürüm, kabaktan makarna ya da detoks pizzası, badem sütü gibi farklılıklar da ekliyoruz.

pişmiş ve çiğ lahana farkı kirlian tekniğiyle çekilmiş enerji fotoğrafı

Görüp de bunun başına bu gelmiş, o zaman ben kesin raw food yaparım dediğin bir hikaye var mı?

O kadar çok ki. Eğitim aldığım yerde tek sağlıklı bendim. Kronik hastalıkları olanlar, kanserinin 4. evresinde son çare olarak gelenler, çok ciddi obezler, aids vs. Onlar inanılmaz değişimler yaşadılar. Kendi gözümle gördüm nasıl iyileştiklerini! Yani gerçekten de bu bir tedavi.

Fazlası için http://www.gardenbabylon.com/panel/blog/

thai soupThai çorbası. Bu tarif 2 kişilik.

1 çorba kaşığı kişniş 1 çorba kaşığı yeşil soğan

1 çorba kaşığı maydanoz

1/3 bardak havuç suyu

1+1/2 bardak hindistan cevizi sütü

yarım avokado

1/2 çay kaşığı arnavut biberi tozu

2 çorba kaşığı yeşil limon suyu

1 çay kaşığı Himalaya tuzu

Bu malzemelerin hepsini Blender’dan geçiriyoruz. Dilersek bir küçük domatesi küçük küpler halinde kesip sonradan içine atabiliriz. Çok lezzetli ve doyurucu bir soğuk çorba oluyor. Salata sosu olarak da kullanılabilir.

This entry was published on 01/12/2013 at 10:58 am and is filed under Cafe&Restaurant, Detoks, Raw Food, Sağlık, Türkiye, Yemek ve Tatlı Tarifler. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

7 thoughts on “Raw Food Şef Çisem’den Çiğ Beslenme Deneyimi

  1. Gökçecim iyiki varsın.. yazıların ve haberlerin için öncelikle sana çoooook teşekkür ediyorum. Benim de kurutucumdan sonra raw zaytinyağım geldi artık hiçbi bahanem kalmadı:) krakerlerin tariflerini de bi alabilsen ne iyi olurdu ama :))

    Çisem Hanımı da sorularımla boğmak istiyorum:))) inşallah görüşmek dileğiyle..çoooook teşekkürler

  2. canım çok teşekkür ederim. Bence daha da iyisi Çisem’le beraber kraker yapmak olur🙂 benzer yazı ve fotolar da senin mutfaktan bekliyoruz :))

  3. cisemi tanittigin icin cok tesekkurler, cok mutlu oldum. bende james russelI’in ogrencisiyim ve cok yakinda Turkiyeye geliyorum. Tanismak isterim, sevgiler.

    Ceviz Hane

  4. CİHANGİR OZER on said:

    it is so new fooding system for me but I hope I will follow up this system

  5. Baran on said:

    Gökçe hanım. Karaciğer detoksu yapmayı düşünüyorum. Hidroterapi şart mı? Onun yerine 1 hafta karpuz detoksu yapıp ardından karaciğer detoksu yapsam sizce yine safra kesesi taşlarını dökmede başarılı olurmuyum?
    Teşekkürler.

    • Merhaba Baran bey, acikcasi karpuz detoksu ve karaciğer detoksu şartlarınızı, yasam tarzınızı ve sağlık durumunuzu bilmiyorum. İse yarar ya da yaramaz diye Yorum yapmam yanlış olur. Ama denemek istiyorsanız neden olmasın? Kendinizi Nasıl hissettiğiniz cok önemli. En değerli olan kendi fikriniz. Sevgiler

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: