Çikolata ASHK’ım

Çocukluğuma dair en eski ve en net hatırladığım koku çikolatadır! Bilemiyorum acaba bir çikolata fabrikasının dibinde yaşadığım için şanslı bir çocuk muyum? Mabel’in fabrikası o zamanlar Gayrettepe’de benim doğduğum evin yakınındaydı. Her yer buram buram çikolata kokardı. Sonra fabrika taşındı ama o koku bir kere kanıma girmişti işte…

Çocukluğumun geçtiği salonda kocaman ahşap antika oymalı bir yemek masası vardı. Öyle heybetliydi ki, o masanın altını ben kendime ev yapmıştım. Orası tek başıma kalmak istediğimde saklandığım gizli yerimdi benim. Bir de masanın kirişlerinden bir zula yapmıştım. Çok değerli şeylerimi oraya saklardım. Bilin bakalım ne saklardım? Çikolata!! Orda her zaman birkaç çikolata benim yolumu gözler, beni beklerdi. Ben de sandalye bacaklarını arasına saklanıp gizli çikolatalarımı yemekten çok keyif alırdım, bilirsiniz hayaller filan kurardım.

minik gokce

gokce

;

O zamanlar “misafir çikolatası” madlen vardı. Gofret yemek çok havalı ve farklıydı. Babam akşam gelirken bazen bana çikolatalı gofret getirirdi. Onun yolunu gözlerdim, işten gelirken acaba bu akşam bana bir şey aldı mı diye heyecanlanırdım.

Eve hediye gelen çikolata kutusu filan boşalırsa önce bana sorulurdu sen mi yedin diye. Hatta çok çikolatadan alerjim bile olmuşluğu vardır çocukken. Birkaç gün çikolata yasak olurdu bana. Bir çocuk için ne korkunç ceza!

Sonra büyüdüm, hem genç kız oldum ve hem de tombik kız. Tombik Gökçe bu sefer diyet denen sevimsiz kavramla tanıştı. Hani şu tatlının yasak olduğu acı verici gestapo beslenme rejimleri!!

Digital CameraHayır! dedim kendi kendime. Bunun bir yolu olmalı. Tatlıdan, çikolatadan vazgeçmeden ince ve fit olmanın bir yolu olmalı!

Uzun süren araştırmalarım beni artık hepinizin bildiği gibi alkali beslenme, detoks, veganizm, raw food, doğal beslenme gibi yaklaşımlarla tanıştırdı.

Mesela Raw çikolata, Şekersiz tatlı gibi kavramlarla tanıştım Tayland’ta, Kakao çekirdekleri yedim Hindistan’da, İngiltere’den raw çikolatalar sipariş ettim, denedim, tattım ve sonunda yapmaya başladım.

Kakao mutluluk verir derler. Bu bilimsel olarak da doğru, endorfin salgılamanıza sebep oluyor, doğal antidepresan. Hatta kakao Latin Amerika yerlilerince tıbbi amaçlı kullanılan bir bitki. Aynı kahve gibi, onu zararlı yapan aslında şeker, süt, koruyucular ve trans yağlar.

Böylece bitter çikolataya aşık oldum, çayı şekersiz içince onun gerçek tadını anlayan tiryaki gibi %70, %80 kakaolu dark çikolatalarda mutluluğu buldum.

ASHK trufflesVe şimdi o mutluluğu sizinle paylaşıyoruz, ben ve başka bir çikolata aşığı olan sevgili dostum Nurdan’la🙂 Hem de size kilo aldırmadan, güzel bedeninize zarar vermeden, Hipokrat’ın da dediği gibi: Zarar verme.

Zarar verme ve Mutluluk yay. ASHK işte bu felsefenin eseri.

Ne diyim🙂 ASHK güzel şey, sizin de başınıza gelsin🙂

www.facebook.com/ashkcikolata

This entry was published on 12/14/2012 at 4:40 pm and is filed under Çikolata, Sağlık. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Leave a Reply

