Cayenne Limonata Detoksu

The LifeCo’da çalıştığım dönemde, merkezin kurucusu ve sağlıklı yaşamın canlı bir örneği olan Ersin Pamuksüzer bana Bodrum’dayken bir şişe limon suyu vermişti. Detoksun birçok çeşidini deneyimlemiş biri olarak yeni ve oldukça leziz bir detoks türüyle tanışmak üzere olduğum anladım.

Taze sıkılmış limon şişesinin içinde yurtdışında getirilmiş Cayenne Biberi (ben Türkiye’de satıldığını görmedim henüz) ve Agave nektarı vardı. Bana bu şişedeki karışımı gün içinde ara ara içerek farklı bir detoks türünü denememi önerdi, kendisi yoğun iş temposu arasında bu cayenne-limon arınmasını yapıyordu.

Denedim, vee bayıldım. Oldum olası baharatı sevmişimdir. Üstelik bu sefer içtiğim hem tatlı, hem ekşi, hem acı bir şeydi. Ve Cayenne’in ısıtıcı ve yang etkisi yüzünden normalde yeşillerle yapılan detoksta görülebilecek soğuma hissi bunda yoktu.

 

Güzel haberse, The LifeCo bu karışımdan oluşan yeni bir ürün çıkarmış. Artık daha kolay, Cayenne’i nereden bulacağım, limonu sıkacağım derdi olmadan, toz halindeki ekstreyi minik kutusuyla her yere götürerek arınmak mümkün.

Hemen sipariş ettim bir tane Cayenne Limonata.

Aslında bu üçlüyü bir araya getirip 1942 yılında ünlü yapan kişi Natüropat Stanley Burroughts. Çünkü bu karışım sadece vücudu arındırmakla kalmıyor, zayıflamak isteyenler için metabolizma da hızlandırıyor ve tedavi edici özelliği de var. Beyonce ve başka Hollywood yıldızları da yapınca epey ünlü oldu.

 

Tayland’tan getirdiğim Cayenne biberim benim diyetimin vazgeçilmezlerinden, çünkü içindeki C vitamini zenginliğini bir kenara bırakırsak, birçok sindirim, dolaşım ve kalp hastalığını da tedavi edebildiği için tamamlayıcı tıpta da saygı görüyor. Hatta okuduğum bir yerde bir doktorun açıklamasını hiç unutmam “kalp krizi geçiren hasta ben oraya gittiğimde hala nefes alıyorsa hemen Cayenne biberini suya karıştırıp içiririm, bu şekilde yıllardır kimseyi kaybetmedim.” Ve tabi Cayenne’in ünlü bir afrodizyak olduğunu da belirteyim🙂

Limon zaten alkali yiyeceklerin şahı! Ve Agave de düşük glisemik indeksli bir doğa ana hediyesi.

 

İster benim gibi, sabahları ılık suya bir bardak güne başlamak ve vücudunuzu canlandırmak için, ister 1 günlük Cayenne detoksu yapın. Bazen hatta yeşil toz ve Cayenne’i karıştırıp kokteyl yapıyorum. Deneyin derim. Üstelik tadı da güzel🙂

 

 

 

 

This entry was published on 10/03/2012 at 1:11 pm and is filed under Detoks, Sağlık. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Leave a Reply

