Karadeniz’in güzel insanları, güzel lezzetleri

Sehir hayatı mı doğal yaşam mı derken, suprizlerle dolu evren “e o zaman git deneyimle bakalım” dedi sağolsun. Ve kendimi ikinci kez Nurdan’ın köklerinin saklı olduğu Ordu’nun Tekkiraz kasabasının Sırma köyünde buldum.

Karadeniz deyince aklıma oldum olası muhteşem yemekler, yemyeşil vadiler ve sıcacık samimi, lafını sakınmayan insanlar gelir. Nitekim de bu 10 günlük gezim aynen böyleydi. Evlilik talipleri (herkes beni 25 sandı çünkü) ve etkin bir köy hayatı eğitimiyle süslenmiş bu nefes bana iyi geldi. Ey şehir insanlar, yapmak lazım arada bunu!

Nurdan harika, ailesi, ceddi soyu sopu daha bir harika! Bayıldım atışmalara, kahkahalara, yokluğa ve türlü acıya rağmen dalgasını geçen bu güçlü kadınlara!

Nerden başlasam ki? Tabiî ki yemeklerden:) Az yazı bol foto. Benimle Karadeniz’e gelmek isteyen aşağıya doğru ilerlesin efendim…

Mısııır! Oh hem de GDOsuz, doğal, tarladan topladığın gibi. Ponutlu sarma favorim. Tarifini aldım, inşallah yapıp blogta sizinle paylaşıcam. Ama yapmayı öğrenmekten en çok keyif aldığım mısır ekmeği (etrafımdakiler isyan edene kadar evde mısır ekmeği pişecek garanti🙂 )

Öyle kolay ki Mısır unu, az tuz, su. Yoğur, tavaya at, alt üst et. Hazır.

Gelelim Köy Yaşamında aldığım komanda eğitimine🙂

Elma pekmezi yapmak ne kadar da zormuş!

Kendi topladığın fasülyeyi yemek, Ayşe ve Nurcan’dan güle güle hediyeleri…

İşte burdakiler gerçekten de mutlu tavuklar ve mutlu inekler. Bütün gün otlakta…

Ne öğrendim peki bu gezi sonunda?

1-insan bir süre sonra hiç özlemeyeceğini düşündüğü şeyleri özlüyor (Kalabalık cadde, alafranga tuvalet, duş, estetik, halı vs)

2-İnsanlar çok doğal, içten, verici, açık. Ben bayıldım onlara, şehirdeki sahtekarlık yok.

3-Ne yapıp edip doğada olmanın bir yolunu bulmalı şehirden vazgeçmeden, titreşim yükseliyor, farkındalık yükseliyor.

Gayrettepe Starbucks’tan Sırma Köyüne Selamlar…

This entry was published on 09/22/2012 at 1:17 pm and is filed under Türkiye. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

One thought on “Karadeniz’in güzel insanları, güzel lezzetleri

  1. Pingback: Glutensiz Havuçlu Mısır Ekmeği Tarifi | Gökçe Göklerden Bildiriyor...

Leave a Reply

