8 Yaşındaki Ebru’nun Raw-Vegan beslenme Deneyi

;

Evet başlıktan da rahatça anlaşıldığı üzere Nurdan’ın 8 yaşındaki yeğeni Ebru’ya da bulaştım. Ne yapayım elimde değil🙂

;

Ebru 1 haftalığına teyzesi Nurdan’da kalacaktı. Hazır mutfaktan ve değişik lezzetler denemekten hoşlanan bir kız çocuğu bulmuşken, fazla kilolarını verme programı düzenledik ve bu bir haftalık süreçte onunla raw-vegan beslenme üzere anlaştık. Hergün beraber bazen Derin’in de katılımıyla sağlıklı yemekler, tatlılar, içecekler yaptık.

;

Benim için çok öğretici bir çalışma oldu. Mesela kendi beslenme seçimlerimizle çocukları nasıl da etkilediğimizi gördüm ve çocukların aslında lezzetli olduğu sürece yeniliklere ve sebzelere gayet açık olduklarını. Ve tabi lezzete bir tutam eğlence katılınca ortaya ikimiz için de çok keyifli haller çıktı.

Ebru toplamda 4 gün hiç hayvan ve ürünü tüketmedi, ekmek ve unlu mamül, pilav, patates, makarna, yapay şeker, katkı maddeli ürün yemedi. Ve çoğunlukla pişmemiş sebze-meyve-yemiş yedi.

;

Kendisinin de sonradan söylediği gibi hiç zorlanmadı. Hatta o çok sevdiği peyniri bu kadar özlememesine kendisi de şaşırdı. 4 günde 2 kilo verdi. Ona normal beslenmenden farklı ne hissettin dediğimde kendini daha hafif hissettiğini, daha rahat tuvalete çıktığını söyledi.

;

Annesi ona blender alacak çünkü evde de beraber yaptığımız gibi sağlıklı beslenmek istiyor, humus, puding, soslar yapacak.

;

Beraber yemek hazırlarken ilk defa tanıştığı fesleğen, kaju, agave, frambuaz, deniz börülcesi, tofu, nori, soya sütü, spirulina, pirinç yufkası, avakado, filizlendirilmiş bakliyat gibi doğal besinlere bayıldı, “salata sadece domates, salatalık değilmiş” dedi.

;

;

;

;

;

;

;

;

Muzu blendera atıp puding yapınca bu kadar kolay tatlı fikri onu şaşırttı, Loving Hut’ta Gizem’in vegan burgeri tadınca mercimekten de köfte yapılabileceğini gördü ve standart burgerden daha çok beğendi.

Veee her çocuk gibi o da çikolataya bayılıyor, bunu eliyle yapmak ve kilo alma korkusu almadan istediği gibi yemek onu çok mutlu etti. Artık nasıl yapılacağını bildiği için arkadaşlarıyla kendi sağlıklı çikolatasını, pudingini, sarellesini yapacakları günler düzenleyecek.

;

Peki neler yaptık?

Kahvaltı : Genelde karpuz yedik, bazen tofu ve diğer meyvelerle çeşitlendirdik.

Öğle+Akşam: Ooo neler yapmadık ki. Raw Suşi, glutensiz pirinç yufkasına salata dürüm, humus, salata çeşitleri, raw kapya biber dolma, vegan burger (yediği ilk ve tek ekmek)

Tatlı: Sağlıklı agaveli çikolata, meyveli pudingler

Atıştırmalık: Hurma, kaju, badem peyniri, badem sütü, badem, fıstık, muz, meyve vs, maden suyuna meyve suyu ( o zaman kola gibi köpürcüklü ve soğuk oluyor), agaveli ev limonatası, taze sıkılmış meyve suyu

;

Sadece 4 gün ama Ebru’nun beslenmesi şimdiden etkilendi diyebilirim. Artık canı pek peynir istemiyor, tavuğun ne kadar sağlıksız olduğunu öğrenince sadece köfte yemek istedi. Değişik sebzelere açık, sos olarak tahin ve tahin-pekmez favorisi.

Ama bence en güzeli, lezzetleri vs bir yana bırakırsak, artık mutfakta kendine has tatlar ve karışımlar yapabileceğini bilen, eline ilk defa bıçak alıp dereotunu doğramış biri var karşımızda. Sadece bu yaratma heyecanını görmek bile bana yeter.

;

Ebru’dan tüm anne-babalara mesaj:

“Bence onlara söylerim ki çocuklarına sağlıklı şeyler ve bol bol meyve-sebze yedirtsinler”

;

Son olarak Ebru’ya sordum, her şeye bayılmış, hangisinin tarifini verelim dedim işte seçtiği tatlı:

Frambuazlı çikolatalı puding:

Önce evde yaptığınız sıvı çikolatayı (bkz benim çikolata tarif) sıcak organik soya sütüyle karıştırarak çikolata sos elde ediyorsunuz (isterseniz büyük marketlerde, aktarlarda satılan organik, şeker kamışı şekeriyle yapılan çikolataları da ben mari usulu eritebilirsiniz), sıcak erimiş çikolatayı kaplara dökün buzdolabına koyun 1 saat soğusun.

;

Sonra frambuazları organik soya sütüyle inceltilerek blender’a atın sos kıvamına getirin, biraz da agave ya da hurma ekleyin, buzdolabında soğumuş hafif yumuşak çikolata katmanının üzerine dökün. Tekrar buzdolabında birkaç saat bekletin.

Servis ederken üzerine değişik meyvelerle dekorasyon yapabilirsiniz.

;

Ve en önemlisi mümkünse bunu çocuğunuzla BERABER yapın🙂

;

This entry was published on 08/06/2012 at 2:31 pm and is filed under Çikolata, Raw Food, Sağlık, Yemek ve Tatlı Tarifler. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

8 thoughts on “8 Yaşındaki Ebru’nun Raw-Vegan beslenme Deneyi

  1. DogruYasamakOrkun on said:

    çok önemli bilgiler, dersler içeren bir yazı olmuş…:)

  2. nezihe on said:

    ah gökçecim ah.. Yazını imrenerek okudum ınan ki.. Seni çok tebrik ediyorum, ve kabul edersen 3 yaşındaki kızımı yanına göndermek istiyorum:) o kadar muzdaripim ki bu durumdan ben eve almasam etraftaki herkes bir çocuğun gönlünü almanın yolunu çikolata almaktan geçtiğini zannediyor😦 bizimkinin zaten bir şeyden anladığı yok malesef babamız da duyarsız bi maç olsun evi cipsle dolduruyor ah ağlamak istiyorum imdat!

    • Tatlim seni cok iyi anliyorum. Ama disardaki dunyayi kontrol edemedigimize gore sen kendi elinden gelenlere odaklan ve yazilarindan bunu gayet iyi yaptigini da biliyorum. Bence kizin boyle bir annesi oldugu icin sansli ayni ona cikolata alan sevenleri oldugu gibi:)
      Ben de cocugum olsa heralde elimden geleni yapar, onu yeni lezzetlerle tanistirir, bildiklerimi ogretirdim ama biliyorumki o yine de mcdonalds’a giderdi. Bizim eskiden gittigimiz gibi:) lop lop cikolatalari mideye indirdigimiz gibi:) Ama elimden geleni yapip onu saglikli secimlerle tanistirdigim icin icim rahat olurdu en azindan:)

      • nezihe on said:

        Elimden geleni yapıyorum ve Akçaydan dönünce daha fazlasını yapıcam hem kendim hem ailem için..

        hatta babamın kafasını şişirdikçe biraz inanmaya başlamış olmalı ki eve beyaz un alırken 10kg da tam buğday unu almış.. umarım beğenirler de onlar da tamamen beyazı bırakırlar…

        bu arada senin tavsiye ettiğin suyunucikardim blogu çiğ beslenme günlüğüne başlamış…

        sevgilerimle…

  3. çok büyük bir keyifti benim için bu yazı :))

  4. Güzide on said:

    Sevgili Gökçe her şey için varlığın için çok mutluyum. Küçük bir soru sormak istiyorum: cacao beans nerede bulunur? işlenmemiş kakao nereden alabiliriz? guzidesoc@yahoo.com

    • Sevgili güzide cok teşekkürler yorum için.
      Maalesef ben aradım taradım Eminönü’nün ve internetin altını üstüne getirdim ve işlenmemiş yani raw kakao bulamadım. Kakao çekirdeği ya da kakao nibs de buna dahil. Ben genel de sık yurtdışına çıktığım için ordan getiriyorum. Onun dısında Eminönü’nde raw olmasa da katkısiz iyi kalite kakao tozu bulmak mümkün. Kurukahveci Mehmet Efendi sokağında pasta malzemeleri satan dükkanlarda bulabilirsin. Markette satılanlardan daha iyi kalite en azından. Ama benim bilgim dısında vardır belki satan bilmediğim biryerler de aramaya devam ediyorum ben de:) bulursan bana da söyle. Sevgiler

      • Güzide on said:

        Nazikliğin için teşekkür ederim Gökçe, hemen cevap yazmışsın.

Leave a Reply

