Raw Vegan Cheesecake Tarifim

Raw food mutfağını seviyorum. Bence sağlığın ötesinde insana yaratıcı olma fırsatı da sunuyor. Mesela geleneksel cheesecake‘i şekersiz, yağsız, unsuz, kremasız, peynirsiz bir hale getirmek ve yine de ortaya lezzetli bir şey çıkarabilmek. Zaten yağ, krema, şekeri neye koyarsan koy lezzetli olur. Bence gerçek yaratıcılık onları kullanmadan lezzet yaratabilmekte.

Ben ilk raw cheesecake’imi Tayland’ta yemiştim. Ve aşık olmuştum. Elbette orjinal cheesecake’in aynısı değil böyle dediğime bakmayın, ama epey benziyor.

Hele yazın buz gibi dolaptan çıkarıp yemesi en keyifli tatlılardan olan cheesecake için işte benim kakaolu frambuaz soslu tarifim:

Gerekli Malzemeler

Dolgu için: Yaklaşık 2 cup Kavrulmamış Kaju fıstığı (Eminönü’de var), Soya Sütü (Alpro Organik), Vanilya esansı (olmasa da olur ama olsa daha güzel olur), Yulaf Kepeği

Taban için: 2-3 Hurma (en etli olanları makbul), Kavrulmamış Ceviz, Kavrulmamış badem ya da fındık

Sos için: Frambuaz (Superfresh 1 kutu), kakao tozu (Çilek, yabanmersini de olabilir)

Genel: Agave, Himalaya Tuzu, Limon suyu, Blender, Kelepçeli Kalıp, kahve öğütücüsü

Benden gramaj beklemeyin, biliyorum uslu tarifler ölçülü olur ama ben gramdan filan anlamıyorum, her şey göz kararı, her şeyi tadarak yapıyorum. Böylece canımın sesi daha net çıkıyor, pastalarım o ana özel oluyor. Benim hiçbir tatlım birbirine benzemiyor çünkü bir daha aynısını yapamıyorum🙂

 1. adım

Önce hurmaları bıçakla küçük parçalara ayırın. Öğütücüde taban için hangi yemişi istiyorsanız cevizle beraber öğütün. Toz halindeki yemişleri hurmalarla bir kaba koyun. İçine biraz tuz ve biraz limon suyuyla ellerinizle mıncıklayın. Siz yoğurdukça karışım hamur haline gelecek. Ben bazen tabana eritilmiş bitter çikolata da ekliyorum. Raw olmuyor ama “çikolatalı” oluyor🙂

Bu hamurumsu parçayı kelepçeli kalıbın tabanına ellerinizle üstüne bastırarak yayın. Kalıbın 1/3’ü inceliğinde tabanı oluşturunca kalıbı buz dolabına koyun.

 

2. adım

Bir blender’a kaju fıstığı ve soya sütünü koyun, sıvı hale getirin. Karışım hafif sıvı olmalı. Ben kıvamın yoğunluğunu yulaf kepeğiyle vermeyi seviyorum. Hepsini kajuyla yaparsanız kaju tadı bayıyor. Yulaf kepeği nötr bir tada sahip. Hem sağlıklı bir seçim, hem zamanla daha da şişerek sertliği artırıyor. Kepeğin yanı sıra tuz, agave ve biraz limon suyu katın. Blender’da karıştırın. Karışımın kıvamı pişmemiş kek kıvamı olmalı. İki damla vanilya esansını da unutmayın. Tadı da hafif tuzlu olmalı, tatlı değil. Siz yulaf kepeği yerine keten tohumu tozu ya da tofu da koyabilirsiniz. Karışımı cheesecake’imizin dolgusu olarak kalıbın içindeki tabanın üzerine yayın ve yine buzdolabına.

 

3. adım

Frambuaz, işlenmemiş kakao tozu, agave ve limon suyunu blender’da iyice karıştırın. Sosun tadı hafif tatlı olmalı. Bunu da kalıba dökün.

Kalıp buzdolanında en az 1 gece kalmalı, o zaman her şey sertleşiyor ve tat, marine olarak yerine oturuyor.

Tatatataaam! İstediğiniz gibi süsleyin. Hazırlaması 30dk, fırın derdi de yok. Üstelik kilo aldırmıyor!

Buon Appetito canlarım

This entry was published on 07/26/2012 at 5:11 pm and is filed under Raw Food, Yemek ve Tatlı Tarifler. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

7 thoughts on “Raw Vegan Cheesecake Tarifim

  1. harika görünüyor hemen yapmak istiyorum ellerine sağlık Gökçe…
    çiğ kaju marketlerde peymanın sanırım “bahçeden” adlı serisinde var..ben Kayseride bile rahatlıkla buluyorum😉
    soya sütünü de maarketlerde mi bulucaz? bir de işlenmemiş kakao tozunu nerden bulurum? pasta malz. satan yerlerde olur belki de bakmak da fayda var.. bir de dukan diyetine merak sardığım(tövbe ettim) 1 haftalık dönemden kalma yulaf kepeğim bir işe yarayacak bu da mutluluk verici🙂

    • Ben kajuyu Eminönü’nden alıyorum daha hesaplı oluyor. İşlenmemiş kakao evet pastaci malzeme dükkanlarında var. Yurtdışı imkanın varsa bizzat raw kakao da alabilirsin. Soya sutu de marketlerde var. İstersen çeşit için pirinç sutu, badem sutu vs de kullanabilirsin.
      Evet yular kepeğini yazarken dukan’cilar aklıma gelmişti. Buğday ruseymi de olabilir.
      Kısaca sana kalmış. Beğenmene sevindim. Cheesecakeini yapınca foto çekip paylassana. Sevgiler:)

  2. Sezin on said:

    Merhaba Gökçe,
    Agav yerine başka ne kullanılabilir? Bal demiyorum, bırakalım vegan kalsın🙂

    • Normalde hurma da tatlandirici olarak çok başarılı ben birara hurmayı bir gece suda bekletip sonra suyuyla blender’a atıp bir şurup hazırlıyordum onu kullanıyordum. Ama aktarlarda da hurma suyu diye daha havali birseyler gördüm. sağlıklı tatlandirici alternatifleri çok ama cogu yurtdışı kaynaklı. Bir de pekmez var tabi. Ama çok keskin bir tadı var cheesecake’e uygun değil. Bir de doğalını bulmalı.

  3. Merhaba sayfamda Baslattigim cocuklar icin yumurtasiz ve sütsüz etkinligine sizide davet ediyorum bizimle en az bir tarifinizi paylasirsaniz cok sevinirim saygilarimla.

  4. Pingback: En pratik ve sağlıklı tatlı « Gökçe Göklerden Bildiriyor…

Leave a Reply

