Aylar sonra İstanbul’da ilk gün

Evet ülkeme geri döndüm ve pek de hayalimdeki gibi olmadı. Unutmuşum. Değişmişim ben ama başka bir şey değişmemiş sanki.

Aylar sonra ilk defa Sharjah havaalanında gördüm Türkleri. Çok hareket ediyor, çok konuşuyorlardı ve eleştiri doluydu cümleleri. Ben havaalanı tuvaletinin güzelliğiyle büyülenmişken (çünkü temizdi ve tuvalet kâğıdı vardı) onlar “ay ne pis” diyerek beğenmiyorlardı. Unutmuşum hakikaten biz şehir insanlarının konforlu hayatımızın içinde ne kadar şımarık ve kibirli olduğumuzu. Şükretmeyi ve takdir etmeyi  bilmediğimizi.

Ailemi görmek muhteşemdi. Eve gittiğimde yatağa acaba çarşaf pis mi endişesi olmadan yatmak harikaydı. Tuvalette otururken kendi kendime gülümsemeye başlamıştım çünkü çıplak ayaklarımın altında halı vardı ve bu nasıl da büyük bir zevkti!

Gardırobumu açtım ve şaşırdım, ne çok giysim varmış. Ne gereksizmiş, neden bu kadar çok giysimiz var acaba? Hatırlayamıyorum. Ne kadar azı bize yeter oysa. Sevdiğimiz insanların yanımızda ve hayatta olmasından daha değerli bir şey yok oysa.

Börek, yaprak sarma, avokado ve salata yedim! Ne lezzetliydi. Hele annemle karşılıklı sohbet ederken içtiğimiz o keyif çayı. İnce belli bardakta Türk çayı.

Televizyonu açtım, kanepeye uzandım. Tanrım tüm o saçma programlar hala ordaydı ve tembelce bunları izlemek ne keyifliymiş:)

Ben çok değişmiş hissediyorum kendimi halbuki ev, binalar, İstanbul aynı gibi.

Elinizdekinin farkında mısınız? Ocakta çay demlemek, yemek pişirmek, kocaman bir buzdolabına sahip olmak, telefonla konuşmak, sıcak suyla banyo yapmak, gardırobunuzdan giysi seçmek, hızlı internet bağlantısı…

Ama en güzeli beni özleyen, öperek uyandıran, börek yapan bir anneye sahip olmak ve sevilmek ve çok sevmek. Hindistan’da ne öğrendim derseniz, elindekinin değerini bilmek ve şükretmek derim:)

Veee ben dünyanın en şanslı kızıyım:)

This entry was published on 04/24/2012 at 12:41 pm and is filed under hindistan. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Leave a Reply

