Dharamkot’da huzuru buldum

Bir süredir ayrıydık, hayatın tadını çıkarmak ve yolculuk etmekten bilgisayar başına geçmeye fırsat olmadı.

Bu bir hafta içerisinde bir sürü ilginç şey oldu. Mesela sevgili dostum Nurdan geldi.

Benim yazılarımı okuyarak hazırlanmış olmasına rağmen Hindistan konusundaki şokuna tanık olmak çok eğlenceliydi. Onun gelişiyle beraber Volkan Konak türküleri söyleyip Hürrem Sultan’ın son karıştırdığı haltları öğrenmek, Türkçe geyik yapmak ve ülkemin güzelliğini iki kişi olarak övme şansım oldu. Ve tüm bunları özlemişim hakikaten:) Bu arada Cem Yılmaz da evlenmiş ve baba oluyormuş!!

Çoook sıcak, gürültülü, kaotik Delhi’de fazla oyalanmadan trene atlayıp Dharamsala’ya doğru yola koyulduk. Trende Nurdan elinden geldiğince, kibarca “yok canım o kadar da kötü değil” derken altımızdan hızla geçen fareyi görünce “ayyy!” diye dehşete kapıldı. Ben artık o kadar standartlarımı düşürmüş ve duyarsızlaşmışım ki üzerinde yiyecek olmadığı sürece fare ve böceklerin gelmeyeceği ve kulaklarının farenin kemirmesi için fazla büyük olduğu konusunda ona güvence verdim.

Trenden inince taksiyle şuan kaldığımız Dharamkot köyüne geldik. Hint popu, rap’i, R&B’si, folku ve rock’ının seçkin eselerini damarlarımızda hissederek beynimize kazınacak ses seviyesinde 3 saat dinledikten sonra köyümüze vardık.

Bu bölgenin adı Dharamsala, 2000-5000 metre civarında dağlık bir alan. Özelliği Tibet’ten kaçan Budistlere ve onların ruhani lideri Dalai Lama’ya ev sahipliği yapıyor olması. Bu yüzden burada Hindu’dan çok Budist var. Her yerde kafası kazılı, turuncu cübbeli, Tibetli, Avrupalı, kadın, erkek Budist rahipler ve manastırlar var. Bir diğer özelliği nefes kesen yeşilliği, sessizliği ve başka yerde eşine rastlamadığım güler yüzlü yerlileri. Evet, yanlış duymadınız buradaki Hintliler gülümsüyor ve sizinle sohbet ediyor. Aylar süren kötü muameleden sonra ilaç gibi geldi. Burası o kadar güzel ki, bizim Karadeniz’in uluslar arası ve bol seçenekli versiyonu gibi.

Kaldığımız yer ormanın içinde Vidya adında izole bir ashram. Bir sabah balkonda maymunları besledik. Bazen mungus da görüyoruz. Bir köpeğimiz bile var. Ve binlerce kelebek ve uğur böceği tüm vadiyi sarmış durumda. Şuan burada bahar. Gündüzleri güneş varsa sıcak, yoksa montlarımızla dolaşıyoruz. Mesela şuan dışarıda şakır şakır yağmur yağıyor ve ben bu cümleleri yatakta battaniyemin altından yazıyorum.

Dün doğum günümdü ve bana yeni yaşıma bu güzelliğin içinde girme şansı bahşedildiği için tüm günümü şükrederek geçirdim.

Bu arada maymunların üzerime işemesinden sonra onlarla ilgili yeni şeyler öğrendim. Mesela maymunla şaka olmaz, “Ay ne şeker tüylü ayyy”ın ötesinde onlar vahşi hayvanmış. Olay şöyle gelişti. 30 kişilik çoluklu çocuklu bir maymun sürüsü ormanda yolumuzun üzerinden geçiş yapmaktaydı. Çocuklardan bir tanesi bize garip sesler çıkartarak efelendi. Ben de şaka yapıyım dedim aynı sesleri çıkartarak geri efelendim. Ama kanımca espri anlayışı pek olmayan lider erkek maymun “Sen benim çocuğuma nasıl bağırırsın düdük” diyerek bana saldırdı. Hırlayan, dişlerini kocaman açmış bir şey size doğru koşmaya başlayınca insan bir kalıyor. “Maymundan mı korkucam be” diyerek ben de geri saldırdım. Bunu gören diğer genç erkek maymunlar “Hoop noluyor orda” diye kükreyerek yanıma geldi. Son hatırladığım bağıran bir grup maymunun beni dövmek için peşimden koşması benim de ters istikamette kaçıyor olmamdı. Neyse ki bölgelerini terk edince peşimi bıraktılar.

Bunun dışında burası tam bir meditasyon ve huzur cenneti. İlerleyen günlerde 3000 metrelere yürüyüşler bizi bekliyor. Ama odamız ve balkonumuz o kadar huzurlu ki çay demleyip hayal kurup sohbet edip hayvanları seyretmek, kuşları, rüzgârı ve yağmuru dinlemek şimdilik bize yetiyor.

Tekrar görüşmek üzere…

This entry was published on 04/10/2012 at 6:33 pm and is filed under hindistan. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Leave a Reply

