Mutlu Shivaratri!!

Dün Hindu dininin en önemli günü olan Shivaratri’ydi. Bu gün önemli çünkü Hindu tanrılarından en popüleri olan Shiva bugünü favori günü ilan etmiş. O yüzden Hindistan’da her yerde Shiva’yı anmak ve onurlandırmak için tüm gün müzik, dua ve oruçtan oluşan, çeşitli ritüeller düzenleniyor.

 

Taze meyveleri denize atmak, ya da sunağa koymak, tütsü yakmak, dua etmek, oruç tutmak gibi ritüellerden bence en ilginci herkesin Bhang Lassi içmesi. Yani kenevir, çocuklara bile veriyorlar. Yani herkesin yılda bir defa tamamen uçuşa geçme hakkı var, polis bile buna karışmıyor, çünkü o gün ot kullanımı tamamen yasal.

Biz de Shapora’nın küçük hindu tapınağına gittik dün akşam. Burası hristiyan ağırlıklı olduğu için Hindu nüfusu az.

Müzisyenler ziller, davul gibi enstrümanlarla 1,5 saat şarkı söylediler. Gerçekten de İslamın ciddi ve hafif hüzünlü şarkılarından epey farklı. Ben bayıldım. Öyle neşeli, hareketli ki kalkıp oynayasım geldi. Ama tabi sadece ritm tutmakla yetindim. Zaman zaman insanlar içeriye girip, Shiva’ya yiyecek adayıp, tütsü yakıp tapınağın içindeki çanı çaldı ve müzsiyenlere katılıp onlarla şarkı söyledi.

Bu arada Zoli ve ben de diğer herkes gibi alnımıza sarı boya sürdük ve ikram edilen şekerlerden yedik. İçerde fotoğraf ya da video çekmek yakışık kalmaz diye düşündüm ama şu linke bakabilirsiniz müziğin neye benzediğini anlamak için. http://www.youtube.com/watch?v=8j1eFwRnByQ&feature=related

Benim için çok keyifli be deneyimdi ve Hintlilerin her an dans edip şarkı söylemeye açık yönlerini keşfettim. Çok hoşuma gitti.

Mutlu Shivaratri’leeer

 

This entry was published on 02/21/2012 at 7:43 am and is filed under hindistan. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Leave a Reply

