Goa’da ilginç bir paylaşım seremonisi

Dünya kocaman bir yer, bir sürü ilginç yaklaşım ve insan var. Bunların en ilginci de Jango Mango’nun kendisi heralde. İspanyol asıllı Jango bir sürü dil konuşuyor, bir yandan davul çalıyor, bir yandan da Singapurlu karısı Wei Lina ile dünyayı dolaşıyor.

Çok eğlenceli, sanatçı ruhlu ve kabına sığmayan bu adamın hobisi gittiği her yerde değişik milletlerden değişik insanları bir araya getirip bir paylaşım seremonisi düzenlemek.

Zoli yoga hocası olarak Goa’da ün yapınca, Jango onu bu özel toplantılardan birine çağırdı ve birkaç zor hareket yapmasını istedi. Daha önce Türkiye’yle ilgili bir film çekmiş olan Jango Türk olduğumu duyunca benim de mutlaka gelmemi istedi. Ama benim Zoli gibi bir sanatım olmadığı için herkese ayrılan o 5 dakikada ne yapacağımı bilemedim.

Birkaç gün sonra Jango yanıma kocaman bir gülümsemeyle yaklaştı ve “Duyduğuma göre çok iyi tarot bakıyormuşsun” dedi.

Aslında evet düşününce neden olmasın, böylece toplantıya katılan, daha önce hiç görmediğim bu insanlara kartlarla belki de bir katkıda bulunabilirim dedim.

Toplantı günü Zoli’yle ormanın ortasındaki, ıssız ve terk edilmiş hissi veren Jango’nun evine gittik. Jango gerçekten egzatrik bir adam çünkü evinde elektrik ve su yok! Tamamen doğal, işemek isteyen çalılara gidiyor…

Toplam 14 kişiydik, Rusya’dan Guadelupe adasına, Lübnan’dan Avustralya’ya kadar çok değişik ülkeden çok renkli bir mozaik oluşturduk. Sanki insanoğlunun yaratıcı dehası odaya toplanmış ve bir enerji vorteksi oluşturmuştu.

Zoli yoga yaptı (ellerinin üzerine kalkıp ayaklarıyla tersten kafasına dokununca “bu insan değil” bakışları odayı doldurdu:)), ben de herkese tek kartlık tarot baktım.

Bazıları hikaye anlattı, bazıları dans etti, bazıları müzik aleti çaldı, bazıları şarkı söyledi. Bence güne damgasını vuran, 6 aylık bebeğiyle genç Rus kadındı.

Dinamik Jimnastik denen bir şey yapıyor. Yani açılımı, bebeğini 2 elinden tutarak havada sallıyor, bacaklarını çekiştiriyor, çocuğu hava atıyor, akrobasi hareketleri yaptırıyor. Gözümün önüne Türk anneleri geldi, ve ben de ne yalan söyleyeyim nefesimi tutarak dehşetle izledim ya çocuğun kolu çıkarsa ya elinden uçar giderse diye. Ama bebeği görseniz kahkahalar atıyordu, mutluydu ve tüm toplantı boyunca bizimleydi, gördüğüm en huzurlu bebekti diyebilirim. Burada insanlar doğal yaşama önem veriyor, kimse hazır bebek bezi kullanmıyor, yıkanabilir, doğal kumaştan yapılma özel bebek bezlerini ilk burada gördüm.

Bir diğer unutamayacağım performans Samba dansçısı Lucien’di. Tamamen ayak tırnağına kadar kastan oluşmuş bir Afrikalı. Öyle bir salladı ki poposunu yer gök inledi:)

Muhteşem bir toplantıydı, bir sürü ilginç insanla tanıştım ve ne öğrendim? Her şey mümkün, sınırlar sadece bizim zihnimizde.

Muck.

http://www.earthfusionmusic.com

This entry was published on 01/25/2012 at 1:10 pm and is filed under hindistan. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Leave a Reply

