Bangkok’u sevmek…

Havaalanlarını hep sevmişimdir, çocukluğumdan beri, hatta genelde erken gidip bir yerlerde oturup insanları izlemekten hoşlanırım. Benim gezgin ruhlu bir tip olduğum daha buradan belliymiş zaten:) Ömrümü gezip yazarak geçirebilirim…

Şuan modern Bangkok havalimanında bağdaş kurmuş, kucağımda laptopın size bir Tayland kapanış yazısı yazmak istedim. Nurdan çoktan uçağa bindi, ailesine, kızına kavuşmaya gitti.

Bangkok o kadar garip bir şehir ki, mutlaka görmeniz lazım. Burası favori kentim değil elbet, bir burnunuz varsa, burayı sevmek zor oluyor. Ama gerçekten tüm kaosu, yoldaki sıçanları, muhteşem vejetaryen yemekleri, acı sosları, rengarenk giysileri, komik aksanlı diliyle otantik bir baş yapıt. Hala o eski ipeklerle süslü Siam krallığı, İngiliz sömürgesiyle geçen yıllar ve Asyanın şahsına münhasır karmaşıklığı Bangkok’ta bir araya gelmiş diyebilirim.

Ko Samui’deki lüksten sonra Bangkok’ta sıcak suyu bile olmayan bir backpacker mekanında kaldık. Alçakgönüllü odamız bizi şok etse de, parkın ve nehrin kıyısında olması sebebiyle bizi mutlu da etti. Burası Samui’den çok daha ucuz o kesin.

Bangkok’a gidecekler için vejeteryan ve vegan mutfak konusunda 2 önerim olacak. İlki ve en ünlüsü May Kaidee lokantası, diğeri de Ethos. İkisi de Kaosan Road’ta yani backpacker bölgesinde.

Kaosan Road’u Taksim’e benzetebiliriz. Şehrin nabzı burada atıyor. Ama daha şık otellerde kalmak isterseniz Bangkok’un gökdelenlerle dolu çok şık semtleri de var.

İlk gün bizim Kapalıçarşı benzeri aklınıza gelecek her şeyi satan Chattuchak markete gittik. Bangkok’un ortasından nehir geçiyor (sarı, kirli, gizemli bir nehir) bu yüzden biz de önce tekneye binerek metronun olduğu yere su sefası yaptık, sonra da Sky Train (şehrin üstünde giden tren) ile markete gittik.

Bangkok’ta en sevdiğim şey her köşede tezgah kurmuş ayak masajcıları. Yarım saati 7TL. Böylece uzun yürüyüşlerin sonunda ayaklarınızı uzatıveriyorsunuz, 30dk sonra yeni biri olarak yola devam ediyorsunuz (keşke Türkiye’de de olsa). Ayrıca böcekçi, kurtçu, çekirgeci, mürekkep balıkçı, domuz etçi, tavukçu vs’leri saymazsam her yerde meyveci olması benim için harikaydı!

Bir diğer çılgınlık ise alışveriş! Geceleri Kaosan Road ve birçok yerde her şeyin satıldığı tezgâhlar kuruluyor, çok iyi fiyatlara (her zaman pazarlık yapmalı ve en az yarısını söylemelisiniz) her şeyi bulabiliyorsunuz.

Sarayları, tapınakları, zümrüt Buda’yı vs gördük ama bence Nurdan’la ikimizin Bangkok’una damgasını vuran 2 an vardı. İlki yeni yıla nehrin kıyısında, dört bir taraftan atılan havai fişekleri izleyerek girmek, ikincisi de yine 31’i akşamı sokaklarda kaybolmuşken tesadüfen lokal insanların gittiği bir Budist tapınağında mistik bir törene katılmak.

Budistlerin enteresan adetleri var, biz de onlar gibi lotus çiçeği, 1 mum, 3 tütsü aldık, bunları yakıp dua edilen yerlere gittik, ellerimizi birleştirerek eğilip yeni yıl dileklerimizi söyledik.  Samui’de gökyüzüne gönderdiğimiz balonlardan sonra hoş bir deneyim daha. Ben ruhumun istediğini anlama ve onu gerçekleştirme cesaretini diledim evrenden, Allah’tan…

Bangkok çok yorucu bir şehir, İstanbul gibi ve onun gibi çekici. Ama bana sorarsanız Tayland’ın cenneti adalar derim.

Burada kime Hindistan’a gidiyorum desem bana şans diliyor. Kendimi en kötüye hazırladım. Burnum bile lağım ve tütsü kokusuna alışmaya başladı. Bakalım neler olacak? Özellikle de beklentilerimi düşürme böylece mutluluğumu artırma kararı almış ben bakalım başarılı olabilecek miyim?

Gökçe bildirmeye devam edecek,

This entry was published on 01/03/2012 at 8:20 am and is filed under Tayland. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

One thought on “Bangkok’u sevmek…