Nedir bu Raw food?

Samui’yi benim için özel yapan şeylerden biri de detoksun yanı sıra raw food (çiğ besinler) adındaki beslenme tarzını ilk burada duymuş ve deneyimlemiş olmam. Biz de geldiğimizden beri detoks öncesi ve detoks sonrasında günlerdir unsuz, şekersiz, pişmemiş yiyeceklerle besleniyoruz. Yani sebzeler, meyveler, yemişler, tohumlar, bazen de buradaki değişik ve ünlü raw food restoranlarda yediğimiz sushi, hamburger, lazanya, çikolatalı pasta gibi gurme yemeklerle. Bu tarz bir beslenme o kadar sağlıklı ki tek başına bile bir detoks çeşidi aslında.

Raw food ve detoksla ilgili mini bir video çekiyoruz bir yandan. Hem o bahaneyle hem de dünyanın en iyi sağlıklı yiyecek restoranlarından biri olan The Spa Radiance şerefine, çok yaratıcı ve lezzetli birçok raw yemeği, tatlıyı mideye indirdik ve sizin için görüntüleyip fotoğrafladık.

Geçen günlerle beraber değiştiğimi, hafiflediğimi hissediyorum. Ben önceden bu tarz kürler çok uyguladım ve zaten hayatımın bir parçası. Bu yaklaşıma hayatınızda yer verdiğinizde “Ne Yersen Osun” lafının haklılığını kesinlikle hissediyorsunuz.

Neden yiyecekleri pişirmeden yemeli?

Çünkü pişirdiğinizde yiyeceklerin içinde onları bizim için anlamlı kılan birçok şey ölür. Mesela enzimler. Çok bilimsele girmeyeceğim, enzimleri askerlere benzetmeyi seviyorum. Koca bir enzim ordunuz vardır ve vücutta her işi yaparlar. Yaşlandıkça askerler azalır. Ama enzimi ölmemiş yiyecekler yediğinizde ordunuza çok ciddi destek vermiş olursunuz, böylece askerler sindirimden daha önemli işlerle uğraşabilirler, mesela düşmana saldırmak gibi:)

Bir diğer sebep de ısı birçok vitamini öldürür, yiyeceğin kimyasal yapısını bozar. Pişen bir şeyde geriye sadece mineral kalmıştır. Yani o değerli besinleri kaybedersiniz.

Ve daha da önemlisi ağzından içeri giren şey ne kadar canlı ve hayat doluysa sen de o kadar canlı ve hayat dolu olursun. Filize dönüşen bir çiğ badem kavrulmuştan daha canlı titreşimdedir.

Ben bunları insanlara anlatınca herkesin suratı düşüyor çünkü herkesin aklına sıkıcı salatalar, suratsız bir brokoli falan geliyor. Ama ben hem sağlıklı hem de lezzetli ekolünden geldiğim ve yemek yemeğe bayıldığım için raw food mutfağının tek sınırının hayal gücü olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Zaten lezzetli olmasa ben de yemem!

Raw food yersen ne olur?

  • Benim yaklaşık 1,5 ayla 1 gün arasında değişik kürlerim oldu. Ve hepsinde de öncelikle fazla kilolarımı verdim!!! Bu beslenme türünde kalori hesabı yapmazsınız çünkü ne yerseniz yiyin size zararlı değildir ya da sindirim zorluğu yapmaz.
  • İnsanlar bunu duyunca şaşırıyor ama salata sizi pizzadan daha uzun süre tok tutar!!! Çünkü vücudun acıkıp durmasını tek sebebi yetersiz besin alması.
  • Hafiflersin, modun değişir, daha sakin ve pozitif biri olursun.
  • Hayvansal protein tüketmediğin için (et, tavuk, balık, süt, yumurta, yoğurt, peynir) vücudunda fazla protein kaynaklı toksidite olmaz.
  • Zihnin açılır, daha yaratıcı ve enerji dolu hissedersin.
  • Cildin parlar, saçların parlar (uzun süre bu tarz beslenenlerde gri saçları siyaha dönenler var. Hollywood yıldızları neden raw takılıyor anlayabilirsin).

Başka bir yazıda da birkaç kolay tarif veririm.

Ben denedim sevdim, sen de dene. Yorumlarını benimle paylaş.

Raw kakao çekirdeğinden selamlar,

This entry was published on 12/24/2011 at 6:11 am and is filed under Cafe&Restaurant, Raw Food, Sağlık, Tayland. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

2 thoughts on “Nedir bu Raw food?

  1. Pingback: Raw Food Şef Çisem’den Çiğ Beslenme Deneyimi « Gökçe Göklerden Bildiriyor…

  2. Pingback: EcoTrend | RAW FOOD’LA DEĞİŞEN BİR HAYAT VAR MISINIZ?

Leave a Reply

