Detoks şükretmeyi öğretir

Detoksumuzun 3. günündeyiz. Detoks tek başına etkili bir fiziksel şifa tekniği de olsa, 21 günlük açlık sonucunda hayatını dönüştürmüş biri olarak benim için manevi bir ritüel ve bir farkındalık metodudur.

Hayatta en sevdiğim şeylerden biri yemek yemek, ve eminim çok azımız dışında herkes için bu böyle. Ve size bu kadar keyif veren bir şeyi alıp kenara koyduğunuzda çektiğiniz acı ve özlem bir çeşit duruluk yaratıyor ruhta. Bu çok sevdiğiniz birinden bir süreliğine ayrılmak gibi. Ben her detoksumda biraz daha büyüdüğümü hissederim. Ve mutlaka her detoksumu hayatımda değiştirmek istediğim bir şeylere adarım.

Bu sefer ne seçeceğime karar veremedim ama sabah Nurdan’la beraber yaptığımız Tarot seansı bana yardım etti. SABIR! Benim en beceremediğim şey, tanıyanlar bilir:)

Dün gece rüyamda sürekli yemek yiyordum:) Çikolatayla başlayan sofraya, Nurdan’ın poğaçası, ıspanaklı böreği, annemin mercimek çorbası geldi. Ardından ince belli bardakta siyah çay içtim… Liste uzuyor. Evet, o keyfi özledim ama şimdi detoks bitip de ben aylar sonra Türkiye’ye döndüğümde o çaydan aldığım keyif bambaşka bir zevk olacak.

Bugün ilk hindistan cevizimi kendim açtım ve içtik. Ve öyle tatlıydı ki! Bir minnet duası içimden yükseldi.

Nurdan’ın hoşuma giden bir lafı var. Tatlı börek gibi keyif vericiler zihnin gıdası, sağlıklı yiyecekler bedenin gıdası, açlık ise ruhun gıdası.

3. gün detoksun en zor günü olarak bilinir. Çünkü vücudun toksin atımına girdiği ve zirve yaptığı en meşakkatli gündür. İkimiz de o kadar gevşedik ki bugün tüm gün yatakta kitap okuyarak geçti. Halbuki dün ve ondan önceki gün 3’er 4’er saat yürüyüşler yapmış, Samui adasının kasabalarını keşfe çıkmıştık. Bugün insanların “Ne yapıyorum ben ya, deliyim, saçmalık bu, orucu bozacağım” dediği, galeyana geldiği gündür. Hayatta her yeni deneyimlediğimiz şeyde olduğu gibi bu, sınırın öteki tarafına geçmeden önce verdiğiniz o son testtir.

Birazdan The Spa’ya gidip etkili bir karaciğer temizlik toniği olan Liver Flush içeceğiz. Bol sarımsaklı ve acılı. Limon suyu, zeytinyağı, portakal suyu, zencefil ve cayenne biberi. Mmmm.

Görüşmek üzere,

This entry was published on 12/17/2011 at 3:31 pm and is filed under Detoks. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Leave a Reply

