The Spa Samui’de ilk gün

Nerdeyse 24 saat süren aktarmalar, havaalanları ve vegan uçak yemekleriyle dolu yolculuğumuzun sonunda nihayet çiçek kokulu Samui adama yeniden kavuştum.

Uçakta yanımda oturan ve bana en iyi domuz pirzolası nasıl yapılırı anlatan İngiliz amca gibi Tayland birçok insan eğlence, tay yemeği, gece hayatı ve cennetimsi doğa anlamına geliyor. Benim için ve muhtemelen bundan sonra Nurdan içinse bambaşka bir anlamı var: Arınma, raw food (çiğ lezzetler), sağlıklı yaşam, temiz ve el değmemiş doğa, Papaya, Mango, Hindistan cevizi suyu…

Bir 15 saatlik uykudan sonra nihayet uyandık ve kendimizi ulu hindistan cevizi ağaçlarıyla çevrelenmiş bir ormanda bulduk. Bazen deli gibi yağdı ama 2 dakika sonra güneş açtı, yağmurun tüm izler buhar olup uçtu. Hava çok güzel.

Ah hele o kokular… Koku delisi olan ben için Tayland şok edici bir yer. Bazen dünyanın en rezil kokusu burnunuzu kırarken bazen dünyanın en güzel çiçeği burnunuzu okşar. Burada sokakta yürümek bir his fırtınası yaratıyor bende.

Kaldığımız yer Spa Samui Village. Buranın esas ve en eski merkezi Spa Samui Beach, bizim kaldığımız yer de kardeş tesis. Samui Beach ilk 1992’de kurulmuş. Ve tahminimce ilk başlarda çok hippy ve sıcak bir yerdi. Şu an dünyada detoks konusunda bir otorite ve en bilinen yerlerden biri. Ama şimdilerde her şeyi ticarete dökmüşler. Detokstaki haplar bile, hatta odamızdaki çerçeve bile satılık. Çalışanlar soğuk ve ilgisiz. Burada detoks yapacaktım ama vazgeçtim. Kendi kendime daha iyisini yaparım. Üstelik defalarca değişik yerlerde detoksu deneyimlemiş biri olarak The LifeCo ya da Dharma Healing gibi  buradan çok daha iyi ve yüksek enerjili yerler varken gerek yok. Zaten bizi havaalanında almayı da unuttular vs vs. Ben kısaca ısınamadım buraya. Ama beni şuan burada ne tutuyor diyorsanız, dünyanın en iyi raw food restoranlarından birine sahipler!!!

İşte bu akşam yediklerimiz: Garden Burger (muhteşemdi! Marula sarıp yiyorsunuz burgeri), Raw Pizza, çikolatalı pasta ve sıcak çikolatalı badem sütü. Hepsi 40derecenin altında piştiği için tüm besinlerini koruyor, un, şeker yok. Başka bir yazımda raw food’u neden sevdiğimi daha ayrıntılı anlatırım. Kendime hedef koydum. Nurdan’la beraber menüdeki tüm raw foodları deneyeceğiz. Eve gidince yapmak için güzel yemek fikirleri öğreniyoruz. (Gizem sen burada olsan ne fikirler alırdın ama, tasarımlar çok yaratıcı)

Yarın masaj ve steam bath var. 32 bitkinin buharından bir banyo yapmışlar. Bakalım nasıl.

Hindistan cevizi sütü tadında öpücükler!!

This entry was published on 12/10/2011 at 4:44 pm and is filed under Cafe&Restaurant, Raw Food, Sağlık, Tayland. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

4 thoughts on “The Spa Samui’de ilk gün

  1. hilal on said:

    su 2.resim raw pizza sanırım çok güzel gözüküyooo=) blogun cok tatlı olmş buarada yazılarını takip edicemm öpüorm sevgiler ikinize dee =)

  2. saol canım, ben de çok eğleniyorum valla. muck

  3. Merhaba altın kızlar;
    Burada insanlar yazdıklarınızdan şimdiden çok etkilendiler, bu akşam yanınıza 1 çift gönderiyorum, isimleri aybars & nur mutlaka sizinle tanışıp, deneyimlerinizi paylaşmak istiyorlar.
    kar topu dağdan aşağıya yuvarlanmaya başladı😉

  4. bekleriz efendim, en iyi raw food nerde, en ucuz masaj nerde.. deneyim tabi.

Leave a Reply

