Sağlıklı Çikolata Tarifi

Ben ve Nurdan çikolata aşkından mecnun bir halde sürekli evde çikolata ve truffle’lar yapıyoruz. Elbette bu işe etrafımızdakiler ayrıca seviniyor çünkü artık her gittiğimiz yere ya da evimize her gelene ev yapımı çikolatalarımızdan veriyoruz.

İnsanlar tadıp beğendikçe ben de çok mutlu oluyorum. Ve herkes tarif soruyor.

Sağlıklı çikolata yapma meraklılarına, buyurun tarifim:

Tabiî ki önce malzemeleri edinmeniz lazım. Bunun en için en çok seçenek Eminönü’nde Kuru Kahveci Mehmet Efendi’nin sokağında var.

Neler gerekli?

Saf kakao tozu (tabiî ki raw ve organik olsa daha güzel ama onları ayrıca yurtdışından getirtmek gerek, biz şahsen Türkiye’de bulamadık)

Kakao yağı (Onu da bulması zor ama imkansız değil, Mısır çarşısının içinde bir baharatçıda bulduk)

Organik Agave Şurubu (Aktarlarda da var ama The LifeCo’nun online shopundan da alabilirsiniz)

Saf Vanilya Esansı (Biz Beşiktaş’ta Kırk Ambar’da organik sertifikalı bulduk)

Silikon Çikolata Kalıbı (Eminönü’nde bulması kolay)

Bunlar ana malzemeleriniz, lezzetleri çeşitlendirmek tamamen sizin yaratıcılığınıza kalmış.

Sağlıklı Çikolata nasıl yapılır?

Ölçüler şu şekilde:

4 yemek kaşığı kakao yağı

2 yemek kaşığı kakao tozu

3 damla vanilya esansı

2 yemek kaşığı agave

1 tutam himalaya tuzu

Bundan küçük kalıplarda yaklaşık 6 parça çıkar.

Önce kakao yağını benmari usulü eritiyorsunuz.

Sıvı yağa kakao tozunu ekleyin ve iyice, krema kıvamına gelene kadar karıştırın. Sonra agaveyi ekleyin yine pürüzsüz olana kadar karıştırın. Bu arada Kakao yağı normalde oda sıcaklığında donan bir yağdır. O yüzden hızlı olmanızda fayda var, çikolata karışımınız zamanla akışkanlığını yitirecektir.

Vanilya esansını ve tuzu ekleyin ve yine karıştırın. Kolunuza kuvvet.

Bu akışkan sıvıyı seçtiğiniz kalıplara doldurun. Benim icadım mesela kalıba önce kaju fıstığı koyuyor sonra çikolatayı döküyorum, hoş bir şekil çıkıyor.

Mesela Nurdan kalıbın tabanına ayçiçek çekirdeği dökünce resimdeki kelebek ortaya çıkıyor.

Çikolatanıza kahve, çekilmiş fındık, badem tozu, haşhaş tohumu, tahin gibi lezzetler de katabilirsiniz. Ama sakın su değmesin.

Sonra buzdolabına koyunca çikolatanız 1 saatte sertleşir ve yemeğe hazır.

Elbette içinde katkı maddesi olmadığı için buzdolabında saklamak daha iyi olur. 1 yıl olmasa da :) uzun süre dayanıyor…

Ve istediğiniz kadar, suçluluk duymadan yiyebilirsiniz, çünkü içindeki maddeler sağlığa zararlı ya da kilo aldıran cinsten değil. Şeker hastaları ve diyet yapanlar bile yiyebilir bu bitter çikolataları.

İster bizim gibi kahvenin yanında çikolata keyfi yapın, ister hediye edin.

Ama şu bir gerçek ki Nurdan’la en sevdiğimiz şey çikolata yapmayı bitirince kalan kaşıkları ve kapları yalamak, 2 yaşındaki yeğenimden bize fırsat kalırsa tabi :)

20 thoughts on “Sağlıklı Çikolata Tarifi

  1. Pingback: 8 Yaşındaki Ebru’nun Raw-Vegan beslenme Deneyi « Gökçe Göklerden Bildiriyor…

    • Merhaba, Olmuyor.. Defalarca denedim, olmuyor. Tam böyle sos kıvamında bir şey yakalıyorum ki bu bir kaç saniyede oluyor. Az daha kakao ekliyorum ki tam anlamıyla lastik gibi birşey oluyor. Biraz açmak için süt ekliyorum pütürlü birşey oluyor. Nasıl oluyor, çikolata nasıl oluyor? :)
      Evde 6 yaşında bir çikolata delisi var ve benim gibi doğal bir anne… Tahmin edersiniz mücadelenin boyutunu. Bana market tadında çikolaya yapmayı öğretin ne olur :) Bu arada benim çikolata düşkünlüğümden bahsetmiyorum bile :)

      • Selma hanim iste bu harika bir tesadüf oldu:) çünkü demin amerikali Vegan Raw çikolata şefi bir arkadaşımla konuştum ve çikolata yapım workshopu vermek icin Ocak’ta İstanbul’a gelecek. Buralardaysaniz sizi de ufakligi da bekleriz:)
        Onun dışında tam nerede takılıyorsunuz görmek lazım hakikaten kıvamı tutturmak incelikli sanat. Çikolata pek nazlidir. Ben de çok çektim basta. Kullandığınız malzeme de çok onemli. Tayland’dan getirdiğim kakao tozuyla Avrupa’dan gelen bile fark ediyor, sonucu değiştiriyor.

      • Ooo super hızlı cevap…Cok uzuldum habere çünkü Ankaradayım. Acıkcası kakao konusunda eldeki olanakları kullanıyorum. Bulabıldıgım, guvenebıldıgım en dogalı neyse… Isıttıgım kaba uc dort tutam yagı atıyorum. O erıyınce 2 kasık kakaoyu ekleyıp karıstırıyorum. Kıvam okdukca akıskan bır sos oluyor. Sonrası sıkıntı bal ekliyorum ya da bıraz daha kakao ve buyu bozuluyor… Bugun yaptıgım donmadı. Yıne lastıklesınce ıcıne acımadım sut ekledım bıraz ve ocaktan uzak tutarak karıstırdım. Deneme…. Sarelleden kıvamlıca oldu. Kakao yagı cok kokuyor ve acı buldu kucuk hanım… Keskın oldu yanı. Soyledıklerınıze bakılırsa durum vahım :D badem sutunu de ıcmedı. O da kıvamsız bulundu… Mucadelenın tarafı olarak bıraz zayıf kalıyoruz yazık kı. Su cıkolatayı cozemezsek peltelerle bakalım nereye kadar gıdebılecegız :(

      • Çikolatanın donmasını sağlayan aslında kakao yağı. Çünkü oda sıcaklığında katı olabilen bir yağa ihtiyacınız var. Ya da dandik çikolatalarda bunu katkı maddeleriyle sağlıyorlar. Kakao ya da hindistancevizi yağı olabilir. İcine bal girince koku, tat gider merak etmeyin.
        Önce yağ eritip benmari usulü, kakao tozu koyun. İsin sırrı karıştırmak ve karıştırmak çok çok. Sonra bal ekleyin. Ölculer yazımda var zaten. Sürekli karıştırın. Sonra kalıba ve buz dolabinA. donacak o zaman. Süt eklemeyin, sıvılar donmayı zorlaştırıyor, anca sarelle yaparsınız öyle.
        Daha da kesin çözüm istersiniz, çikolatayı karistirirken ve siviyken buzlu kapta soğuk soka maruz bırakın, donunca tekrar benmari ısıtın. Sonra kalıba dokun ve dolaba. Umarım bu sefer olur:))

  2. merhaba bu arkadasınız tam tarıh olarak ne zaman gelıcek ıstanbula ve nereye gelecek katılmak ıstıyorum tesekkurler

  3. Selma Hanım merhaba Maalesef ben de aynı sorunla karsılasıyorum. Defalarca denedım fakat kakao yagı ısınınca cok agır kokuyor tadı cıkolata tadı gıbı degıl de bıraz daha degısık farklı oluyor ve maalesef tattırdıgım kısılerde cok acı buldular ve kokusundan rahatsız oldular. Bır turlu tutturamadım. Bu kokuyu bıraz bastırmak daha lezzetlı hale getırmek ıcın ne yapabılırım acaba? Mesela buradan resımlere baktıgımda bırazcık katı bır karısım goruyorum ama benım kı cok sıvı oluyor neredeyse su gıbı… :(

    • Merhaba, bazı kakao yağlarında ağır bir koku oluyor. Mesela en son Amerika’dan getirttigim Raw kakao yağları da kokuluydu. Ben alırken önce koklayip alıyorum. Yani kokmayan normal margarin havasinda da kakao yağları var.

      Ölçüleri tarifteki gibi kullanmanız cok onemli. Sizinki gibi birçok başarısız denemeden sonra buldum bu ölçüleri. Ve tek damla bile su değmemeli.

      Eğer karşınızda sutlu çikolataya alışık bi cocuk varsa bu cok dark gelebilir o zaman truffle yapmanızı tavsiye ederim.

      Kakao yağını kokusuz bulsanız bile markette satılanla aynı tat olmaz, onun icin kıvam artırıcı olan soya lesitini kullanmanız lazım.

      • gokce hanım cevabınız ıcın tesekkur ederım. Gercekten ben de defalarca denedım olmadı ancak son denemem cok basarılıydı. Kakao yagını almıs bulundugum ıcın ıcerısınde 2-3 damla lımon esansı ılave ettım. Cok hos bır cıkolata elde elmıs oldum. Bır de gercekten sızın de dedıgınız gıbı karıstırmak cok onemlı. Bu sefer tutturdum:) Cok mutluyum:) Tesekkurler….

  4. Gökçe hanım merhaba, balı agave yerine onun ölçüsünde mi koyuyoruz? Tuz kullanmasak olur mu? Teşekkürler

  5. Çok teşekkürler. Sütlü çikolata tarifiniz var mı? Ya da bu tarife bşrşey ekleyip sütlü çikolata elde edebilir miyiz? Sevgiler

  6. Çok teşekkürler. Sütlü çikolata tarifiniz var mı? Ya da bu tarife bşrşey ekleyip sütlü çikolata elde edebilir miyiz?

    • Sutlu cikolata tarifim yok. Hindistancevizi sutu tozu ya da soya sutu tozu gibi yurtdışında bulunabilecek malzemelerle sutlu vegan cikolata mümkün. Ben daha light tat icin truffle yapiyorum. Sertlik gibi bir kaygi olmadigi icin onda sıvı kullanabilirsiniz.

  7. Pingback: Yeni Yıla Özel “Frambuazlı Agaveli Çikolata Tarifi” | Gökçe Göklerden Bildiriyor...

Leave a Reply

