Ödem atmak için kolay bir öneri

Ne alaka diyebilirsiniz, ama dün sevgili bir arkadaşım benden kısa zamanda ödem atıp 1-2 kilo vermek için bir reçete istedi. Ben de ihtiyacı olan herkes okusun diye bloga yazıyım dedim.

Ödem niye olur? Vücut yani lenf sistemimiz niye su tutar? Kendimizi şişmiş hissederiz ve buna genelde düzensiz ve yetersiz bağırsak hareketleri eşlik eder.

Çünkü muhteşem bedenimiz çoook akıllı ve bizim ona yaptığımız her şeye karşı bir çözümü var. Vücudunuz yeterince su alamadığında kıtlık bilincine girer ve “Bana yeterince su gelmiyor, ama lazım” der ve elindeki suyu tutmaya başlar. Kısaca aslında yeterince su içseniz bedeniniz bir oh çekecek ve tuttuğunu bırakacak.

Ben The LifeCo Wellbeing’de çalışırken her gün birçok insanın Tanita’yla beden analizini yapıyor, kanlarını inceliyordum ve beni en çok dehşete düşüren gerçekten de kimsenin su içmiyor oluşuydu. Susuzluktan birbirine yapışmamış kırmızı kan hücresi görmek ancak detokstan sonra mümkün oluyordu.

Bence sıkıntılarımızın birincil sebebi susuzluk. Bir keresinde hapishaneye düşen bir doktorun, mahkumların nerdeyse tüm sağlık sorunlarını yeterli su içmelerini sağlayarak çözdüğünü okumuştum. Hatta adamın tahliye zamanı gelmiş, deneylerine devam edebilmek için hapisten çıkmayı reddetmiş.

Neyse sanırım mesajı anladınız, SU İÇMENİZ LAZIM, su için, hatta n’olur, hatta lütfen, hadi biraz su için, için ki atın şu tuttuklarınızı. Ve su içerseniz, söz bir süre sonra bağırsak hareketleriniz de yağmur sonrası açan güneş gibi mükemmel olacak. Çünkü kalın bağırsağın da posayı atmak için suya ihtiyacı var.

Ama alışkanlığınız yoksa tabi susayınca içmek geç kalınmış bir çözüm bu yüzden ben eskiden 1,5 litrelik şişeler taşırdım elimde, sürekli içerdim. Mesela sabah kalkınca 1 şişe bitmeden kahvaltı yok gibi kurallarım vardı alışkanlığı edinene kadar.

Peki en çok tartışılan ne kadar su içmeli? Çok su kötüdür deniyor ama tek riski aslında vücudunuzdaki tuzların çözülmesine sebep olması. Zaten o zaman soğuk ve halsiz hissedersiniz. Bence ne kadar suyun cevabı idrarınız. Ne zamanki idrar şeffaf, su rengi ve kokusuz o zaman tamamdır.

The LifeCo’daki misafirlerimize de su için diyince herkes bunalıma giriyorduJ İlla sade su içmeniz şart değil, taze sıkılmış meyve suları, bitki çayları da bu gruba dahil. Mesela suyunuzun içine himalaya tuzu, spirulina, limon gibi şeyler de koyabilirsiniz.

Ben ne yapıyorum? Sabah uyanınca mutlaka içtiğim bitki çaylarım var, ama sıcak olduğu için suyla karıştırıp ılık içiyorum. Aromalı su gibi oluyor. Hatta ılık suya tuz eklerseniz bağırsak hareketleri için süper (bkz yogi detoks)

Önemli bir not: Yemekten 15dk önce, yemek sırasında, yemek sonrası en az 30dk su içmeyin. Çünkü sindirim sıvıları suyla etkisizleşiyor, sindirim zorlaşıyor.

Şimdi aslında maydanoz kaynatın, masaj yaptırın  gibi işe yarayan tavsiyeler de verebilirim ama bunlar ikinci sırada bence.

İlk ve en güzel ödem atma metodu SU İÇMEK.

One thought on “Ödem atmak için kolay bir öneri

  1. bedende uzun zamandır muazzam bir ödem sorunu vardı bir tatil esnasında neden kaynaklandığını buldum. o günlerde çok az ekmek tükettim bir hafiflik hissetmeye başladım…..sonrasında devam etme kararı aldım. ödem tamamen kayboldu. günde sabah ve akşam olmak üzre çok ince 2 adet kepekli ekmek dilimi tüketiyorum.

Leave a Reply

